Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 December, 2011

Penduduk dakwa jalan kampung Muhibbah banyak berlubang


Caption: PERLU TINDAKAN...Kerosakan berupa jalan di Kampung Muhibbah memerlukan perhatian segera pihak berkuasa tempatan manakala gambar kecil ialah pengadunya iaitu Ramli Abu Sera.
 
SRI AMAN, Khamis (29 Dis) – Kerosakan jalan raya di kawasan Kampung Muhibbah, Sri Aman dipercayai telah menyumbang kepada berlaku kes kemalangan sendiri yang sering membabitkan pengguna motorsikal di situ semenjak enam bulan lepas.

Seorang penduduk iaitu Ramli Abu Sera ketika ditemui memberitahu kerosakan terbabit adalah berupa lubang sedalam lima 10 hingga 15 sentimeter yang terdapat di atas jalan raya dalam sekitar kawasan kampung mereka.

“Terdapat 10 buah kerosakan berupa lubang di atas laluan jalan raya yang kebanyakkan terdapat di sekitar kawasan Zon Tengah dan Zon Timur dalam Kampung Muhibbah, Sri Aman.

“Lubang terbabit nyata telah menakung air lebih-lebih lagi ketika berlangsungnya musim tengkujuh pada masa sekarang sehingga mengelirukan penunggang motorsikal dalam kawasan kampung berkenaan,” katanya.

Kemunculan lubang berkenaan kata Ramli telah menyebabkan penunggang motorsikal mengalami kemalangan sendiri hanya disebabkan mahu mengelak dari melalui jalan berlubang berkenaan.

Justeru beliau berharap agar pihak berkuasa tempatan mengambil langkah segera untuk menampal kesemua 10 buah kerosakan jalan tersebut demi mengelak berlakunya kemalangan jalan raya di situ pada masa akan datang.

“Saya yakin tindakan segera pihak berkuasa tempatan untuk menyelesaikan masalah ini akan dapat mengembalikan semula keselesaan pengguna kenderaan dalam kawasan Kampung Muhibbah Sri Aman pada masa akan datang,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment