Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

22 December, 2011

Kedai peralatan sekolah di Simanggang digalak sertai Program Back To School

Caption: RASMI...Felicia sedang memotong reben sebagai simbolik pelancaran program itu sambil disaksikan oleh Rahim (kiri) dan Kae Feng (kanan) serta tetamu khas yang lain pada majlis itu hari ini. 
 
SRI AMAN, Khamis (22 Dis) – Kedai yang menjual pakaian dan peralatan sekolah dalam kawasan Sri Aman digalak untuk menyertai Program Back To School yang telah pun dilancar baru-baru ini.

Justeru kedai yang berminat boleh memohon daripada Pejabat Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi Dan Kepenggunaan (PDNKK) Bahagian Sri Aman sekiranya berminat untuk menyertai program berkenaan.

Ketua Sekysen Penguatkuasaan, Kementerian PDNKK Sarawak, Mohd Rahim Ibrahim berkata demikian kepada pemberita pada Majlis Pelancaran Program Back To School di Kedai One Stop Super Store, Sri Aman hari ini.

“Program Back To School ini mengalakkan para peniaga pakaian dan peralatan sekolah di negeri ini menjual barangan masing-masing pada harga diskaun kepada golongan pelajar.

“Dengan adanya perlaksanaan program ini maka para pelajar akan dapat membeli barangan keperluan sekolah masing-masing pada harga istimewa berbanding harga biasa sebelum bermulanya musim persekolahan tahun hadapan,” katanya.

Terdahulu majlis ini telah dirasmikan oleh Timbalan Residen Bahagian Sri Aman (Sosial), Felicia Tan sambil disaksikan oleh Pengurus Kedai One Stop Super Store Sri Aman, Eg Kae Feng dan kakitangan PDNKK Bahagian Sri Aman yang lain.

One Stop Super Store Sri Aman ini telah menjadi kedai jualan pakaian dan peralatan sekolah pertama dalam bandar ini yang menyahut seruan program terbabit dengan menjual barangan tersebut pada harga diskaun.

Tamat.

No comments:

Post a Comment