Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

22 December, 2011

Kalau mau 'stand' PRU13 mesti berani cakap - Rohani

SRI AMAN, Khamis (22 Dis) – Individu yang berhasrat menjadi calon Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) akan datang perlu bersikap lebih berani dalam mengumumkan hasrat mereka selepas ini.

Ahli Parlimen Batang Lupar, Datuk Hajah Rohani Abdul Karim berkata individu terbabit tidak harus menggunakan orang lain bagi menyatakan kehendak diri sendiri untuk bertanding pada PRU13 akan datang.

“Ini perkara biasa menjelang musim pilihan raya. Akan muncul ramai individu yang mahu bertanding bagi sesebuah kawasan DUN atau parlimen itu dengan menggunakan tiket BN.

“Bagaimanapun jangan mempertikaikan keupayaan wakil rakyat BN sedia ada di kerusi yang ingin mereka tandingi. Jika mahu maka umumkanlah hasrat terbabit dan bukannya menggunakan kumpulan penduduk tertentu bagi tujuan itu,” katanya.

Selain itu Rohani juga melahirkan rasa kesalnya terhadap tindakan sesetengah pihak yang gemar ‘menganggu’ kawasan parlimen yang diduduki oleh wakil rakyat wanita dalam negeri ini.

Beliau juga turut menyatakan kesediaan untuk mempertahankan kerusi Parlimen Batang Lupar pada PRU13 sekiranya direstui oleh Pengerusi BN Pusat iaitu Datuk Seri Najib Tun Razak dan Pengerusi BN Negeri, Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud.

“Saya sentiasa turun padang menemui rakyat dalam kawasan Parlimen Batang Lupar tanpa mengira musim pilihan raya atau tidak. Itu tugas saya sebagai wakil rakyat di sini dan ia haruslah sentiasa dilaksanakan,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment