Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 December, 2011

Fifa FC juara Kategori Lelaki Piala YB Simoi



Caption:

1. UNTUK ALBUM...Bakthiar (belakang tengah) merakamkan gambar kenangan bersama pasukan pemenang pada pertandingan itu.

2.  KAMI JUARA...Pasukan Fifa FC muncul juara bagi kategori lelaki pertandingan berkenaan yang berlangsung di Kampung Hulu, Maludam, Betong kelmarin.

- 30 Disember

Pasukan Fifa FC telah membuktikan kehebatannya apabila muncul juara bagi Kategori Lelaki Pertandingan Futsal 2011 Piala Yang Berhormat Hajah Simoi Haji Peri, Ahli Dewan Undangan Negeri N.23 Lingga.

Kejuaraan telah diperoleh pasukan berkenaan apabila menewaskan pasukan Pipit Chelum menerusi aksi final pertandingan itu yang berlangsung di Gelanggang Futsal 1 Malaysia Kampung Hulu, Maludam, Betong kelmarin.

Dengan kemenangan ini pasukan Fifa FC telah membawa pulang hadiah berupa wang tunai bernilai RM500, piala pusingan, piala iringan dan juga pingat bagi kejuaraan tersebut.

Pasukan naib juara bagi kategori lelaki pertandingan tersebut iaitu Pipit Chelum pula membawa pulang hadiah berupa wang tunai bernilai RM300, piala dan pingat.

Manakala itu pasukan pemenang tempat ketiga dan keempat bagi kategori lelaki iaitu Kelab Mesra dan Under 18 pula membawa pulang hadiah berupa wang tunai bernilai RM200 dan RM50 beserta dengan piala dan pingat.

Sementara itu kategori wanita pula menyaksikan pasukan MAMA FC menumpaskan pasukan Metro World menerusi aksi final yang juga berlangsung di gelanggang kampung berkenaan.

Kemenangan ini membolehkan pasukan juara membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM300, piala dan pingat manakala pasukan Metro World pula membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM200, piala serta pingat.

Pasukan pemenang tempat ketiga iaitu Semarang 1 membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM100, piala dan pingat manakala pasukan kedudukan tempat keempat iaitu InsyaAllah pula memperoleh hadiah bernilai RM30, piala serta pingat.

Timbalan Ketua Cawangan Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) N.23 Lingga, Bakthiar Mathan telah mewakili Simoi untuk merasmikan majlis dan seterusnya menyampaikan hadiah kepada pasukan pemenang.

Pegawai JASA DUN Lingga, Sulaiman Amut, Pengerusi Gelanggang Futsal 1Malaysia Kampung Hulu, Meludam, Haji Aidie Jemat, AJK cawangan PBB bagi Kawasan Meludam, Kiprawi Yat, Ketua Pemuda Ranting Kampung Tengah Meludam,. Tarip Kidi, dan ketua kaum di sini hadir sama bagi menyaksikan majlis berkenaan.

Terdahulu sejumlah 21 buah pasukan lelaki dan tujuh buah pasukan wanita berentap untuk merebut kejuaraan dalam pertandingan yang telah berlangsung selama tiga hari di Gelanggang Futsal 1 Malaysia Kampung Hulu, Maludam, Betong.

Tamat.



No comments:

Post a Comment