Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 December, 2011

1,640 buah komputer riba bakal diagih kepada penduduk dalam Parlimen Lubok Antu tahun depan - Nyalau

Caption: MESRA RAKYAT….Nyalau (kiri) dan Dr Rayong (belakang tengah) sedang bersalam dengan rakyat ketika berlangsungnya majlis tersebut baru-baru ini. 
 
ENGKILILI, Rabu (28 Dis) – Sejumlah 1,640 buah unit komputer riba akan diedar kepada rumah panjang dalam kawasan Parlimen Lubok Antu mulai tahun hadapan kata wakil rakyatnya, William Nyalau Badak.

Menurut beliau sebuah rumah panjang dalam kawasan Parlimen Lubok Antu bakal memperoleh satu atau dua buah unit komputer riba terbabit bergantung kepada jumlah penghuni rumah panjang tersebut.

“Komputer riba yang diberikan secara percuma kepada penduduk rumah panjang ini bertujuan untuk mendedahkan mereka kepada penggunaan Teknologi Komunikasi Dan Maklumat (ICT).

“Saya akan mula mengagihkan komputer riber terbabit bermula tahun depan demi mendekati penghuni rumah panjang dengan kecanggihan kemudahan teknologi tersebut,” katanya.

Nyalau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas merasmikan Majlis Pemimpin Bersama Rakyat (Peringkat Bahagian Sri Aman) di Rumah Anggang, Nanga Mejong, Ulu Skrang, Engkilili baru-baru ini.

Beliua juga turut memberitahu bahawa sejumlah 1,400 buah unit komputer riba akan diagihkan kepada pelajar sekolah menengah di kawasan Parlimen Lubok Antu tahun depan.

Ia kata Nyalau adalah merupakan pemberian secara percuma buat kali kedua untuk mana-mana pelajar dalam kawasan Parlimen Lubok Antu yang belum memperoleh komputer terbabit sebelum ini.

“Pemberian komputer secara percuma ini sekaligus membuktikan bahawa kerajaan Barisan Nasional (BN) amat bersungguh-sungguh mahu membantu rakyat dan pelajar sekolah di kawasan luar bandar.

“Justeru saya mengajak rakyat di negara ini terutama sekali dalam kawasan Parlimen Lubok Antu untuk terus memberi sokongan padu terhadap calon BN pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Hadir sama ialah Ahli Dewan Undangan Negeri Engkilili, Dr Johnnical Rayong Ngipa, Jurutera Bahagian JKR Sri Aman, Cassiddy Morris, Pegawai Penerangan JASA Parlimen P.202 Sri Aman, Whelton Lumpoi, Pegawai Penerangan Parlimen JASA P.203 Lubok Antu, Geoffery Baja Ricky Maba dan ketua kaum di sini.

Tamat...



.



No comments:

Post a Comment