Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 October, 2011

Taman Hijrah, Simunjan tubuh KRT


Caption: SEDIA BERKHIDMAT...Naim (duduk tiga kanan) bergambar kenangan bersama ahli jawatankuasa KRT Taman Hijrah, Simunjan sebaik sahaja selesai mesyuarat terbabit.

SIMUNJAN, Ahad (30 Okt) – Fokus mengenai kawalan masalah sosial dan keselamatan penduduk dalam kawasan Taman Hijrah, Simunjan akhirnya dipertingkat dengan adanya penubuhan Kawasan Rukun Tetangga (KRT) di situ kelmarin.

Penubuhan KRT Taman Hijrah, Simunjan yang dibentuk menerusi penubuhan sebuah jawatankuasa sementara itu menyaksikan Abang Naim Abang Pauzi dipilih sebagai ketua KRT terbabit.

Naim ketika ditemui memberitahu objektif utama penubuhan KRT berkenaan adalah untuk mengeratkan lagi hubungan perpaduan dan tali silaturrahim di kalangan penduduk melalui aktiviti sosial dari masa ke semasa.

“Kita yakin bahawa KRT Taman Hijrah Simunjan mampu menghimpunkan semua penduduk di bawah satu bumbung untuk sama-sama bekerjasama demi memastikan kemajuan kampung.

“Malahan penubuhan KRT ini juga secara tidak langsung mewujudkan semangat kekitaan dikalangan penghuni Taman Hijrah, Simunjan dalam sama-sama menyahut seruan 1 Malaysia selepas ini,” katanya.

Beliau juga berharap agar penubuhan KRT berkenaan akan dapat membantu mengawal serta membenteras sebarang aktiviti sosial yang kurang sihat dalam kawasan Taman Hijrah di masa akan datang.

“Kita menerusi KRT Taman Hijrah berharap agar dapat mengawal para belia daripada menjebakkan diri dalam aktiviti sosial tidak sihat dengan bantuan pihak polis mahupun pasukan RELA.

“Kita akan lakukan ini semua demi memastikan keharmonian dan keselamatan Taman Hijrah, Simunjan sentiasa terpelihara serta memberi manfaat kepada penghuni di sini dari masa ke semasa,” katanya.

Penghulu Kawasan Simunjan iaitu Raili bin Alias turut hadir sama ketika berlangsungnya mesyuarat penubuhan jawatankuasa sementara KRT Taman Hijrah di surau taman berkenaan.

Tamat.

No comments:

Post a Comment