Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 October, 2011

Tabika KEMAS Kampung Tengah Betong adakan Hari Keluarga

Caption: UNTUK ALBUM...Kanak-kanak Tabika KEMAS Kampung Tengah Betong bergambar kenangan bersama guru mereka ketika berlangsung program terbabit baru-baru ini.

KABONG, Jumaat (28 Okt) - Tabika KEMAS Kampung Tengah Betong telah mengadakan Hari Keluarga untuk semua ahli jawatankuasa serta keluarga kanak-kanak yang belajar di taman didikan tersebut baru-baru ini.

Program yang berlangsung di pantai Sekolah Kebangsaan (SK) Kampung Alit, Kabong dan disertai seramai 100 orang peserta itu bertujuan untuk merapatkan hubungan di antara ibubapa kanak-kanak tabika terbabit.

“Ia secara tidak langsung juga akan memberi peluang kepada guru-guru tadika untuk membimbing serta mendidik kanak-kanak tabika berkenaan dengan lebih berkesan dari masa ke semasa,” kata jurucakap penganjur.

Selain itu pantai SK Kampung Alit Kabong katanya telah dipilih sebagai tempat riadah memandangkan kawasan pantai terbabit adalah cantik dan selamat bagi tujuan perlaksanaan program itu.

Lokasi yang sudah dinaiktaraf itu katanya amat sesuai bagi mengembangkan daya pemikiran kanak-kanak sesuai dengan pendedahan mereka terhadap keindahan alam sekitar di negeri ini.

“Lagipun anak-anak akan mencari haluan sendiri tanpa memikirkan masalah yang bakal timbul dalam melakukan sebarang aktiviti sekiranya mereka tidak dibentuk dari peringkat tabika selepas ini,” katanya.

Justeru katanya anak-anak haruslah dibentuk dengan pendidikan yang sempurna bermula peringkat tabika mulai sekarang agar mereka dapat menyumbangkan terhadap pembangunan negara di masa akan datang.

Sementara itu Penyelia Prasekolah, Pejabat KEMAS Daerah Betong, Norziyanti Tenang ketika berucap ringkas pada majlis itu berharap agar ibubapa bekerjasama dengan pihak tabika untuk menjayakan pelbagai aktiviti yang dirancang selepas itu.

Turut sama menyertai program itu ialah Penyelia Perhubungan 3P, Pejabat KEMAS Daerah Betong, Dayang Madinah Abang Yaman.

Terdahulu Kumpulan Biru telah menjuarai aktiviti sukaneka tersebut dengan Kumpulan Merah, Oren dan Hijau masing-masing menduduki tempat kedua, ketiga dan keempat dalam acara sukaneka.

Syarikat SINGER NC Enterprise Saratok dan SINGER JK Enterprise Betong telah menyumbang hadiah berupa barangan peralatan elektrik seperti kipas angin berdiri, periuk nasi dan mesin pengisar disamping baucer pembelian bernilai RM100 dan RM50.

Tamat.

No comments:

Post a Comment