Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 October, 2011

Si aweks diarah majikan berhenti kerja sebab selalu gaduh dengan pakwe


SRI AMAN, Ahad (30 Okt) – Siri pertelingkahan berterusan antara pasangan kekasih yang dilaporkan sering berlaku di sebuah bilik sewa dalam kawasan pusat Bandar Sri Aman akhirnya selesai apabila si isteri diarahkan berhenti kerja oleh majikannya pada hari ini.

Terdahulu pasangan kekasih berkenaan dilaporkan sering bergaduh di dalam bilik sewa berkenaan antara jam 2 hingga 4 pagi sehingga ia menarik perhatian lain-lain penghuni yang turut menyewa di bangunan tersebut.

Pertelingkahan pertama dahulu telah menyebabkan semua penghuni ‘pasang telinga’ sehingga mereka tidak lagi mengambil endah berhubung pertelingkahan yang melibatkan pasangan kekasih selepas itu.

“Pertelingkahan berterusan ini menyebabkan majikan kepada perempuan terbabit mengambil keputusan untuk memberhentikannya daripada bekerja di premis perniagaan miliknya.

“Mungkin majikan perempuan terbabit sudah mengetahui punca pergaduhan terbabit dan justeru itu tidak mahu melihat berlakunya pertelingkahan berterusan di antara kedua-dua mereka berhubung pekerjaan terbabit,” kata sumber.

Kali terakhir kedua-dua pasangan itu dilaporkan bergaduh ialah pada malam hari Jumaat lepas dengan bunyi bising akibat hentakan pintu dan dinding menyebabkan lain-lain penghuni di situ terbangun dari tidur masing-masing.

“Kami sudah biasa mendengar bunyi pertelingkahan daripada mereka berdua. Namun kami turut bersimpati apabila kekasih perempuannya terpaksa berhenti kerja demi menyelamatkan keadaan,” kata seorang penghuni yang lain.

Beliau berpendapat bahawa keadaan seperti ini perlu mendapat kefahaman antara kedua-dua pihak memandangkan kekasih perempuannya bekerja demi memperoleh pendapatan sendiri.

“Kawasan bangunan ini akan kembali sunyi semula seperti dahulu. Ada baiknya juga perempuan itu berhenti demi menyelamatkan keadaan walaupun niat beliau untuk bekerja untuk mencari rezeki adalah baik,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment