Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 October, 2011

Projek Fasa II Jalan Nanga Bunu, Skrang sedang dalam proses - Rayong

Caption: DARI BN...Rayong (tengah) menyampaikan cek MRP kepada Tr Empading (kiri) sambil disaksikan oleh Cassidy (kanan) dan Edwin (kiri sekali) pada majlis itu.

ENGKILILI, Rabu (26 Okt) – Projek pembinaan Jalan Raya Nanga Bunu, Skrang sepanjang 4.8 kilometer bagi peringkat Fasa II kini masih dalam proses pembinaan kata Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong Ngipa.

Katanya projek Jalan Raya Nanga Bunu, Skrang bagi peringkat Fasa II yang menelan kos pembinaan bernilai RM4.6 juta itu dijangka siap sepenuhnya pada 7 Januari tahun hadapan.

“Projek pembinaan jalan raya berturap di Nanga Bunu, Skrang  bagi peringkat Fasa II berkenaan sebenarnya memerlukan masa selama empat bulan bagi kerja terbabit siap sepenuhnya.

“Projek ini adalah merupakan kesinambungan kerja pembinaan Jalan Raya Nanga Bunu, Skrang bagi peringkat Fasa I yang sudah siap sepenuhnya baru-baru ini dengan kos pembinaan bernilai RM2.2 juta,” menurut beliau.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Pemimpin Bersama Rakyat 2011 yang berlangsung di Rumah Empading, Nanga Bunu, Skrang dalam daerah kecil Engkilili kelmarin.

Selain itu penduduk dari Rumah Empading, Nanga Bunu, Skrang menurut Rayong juga bakal menikmati kemudahan bekalan elektrik 24 jam menjelang bulan Januari tahun hadapan.

“Projek penyediaan bekalan elektrik 24 jam ke Rumah Empading, Nanga Bunu, Skrang terbabit kini sedang dilaksanakan oleh syarikat Shorefiled Sendirian Berhad dengan kos bernilai RM3.2 juta.

“Justeru saya berharap agar penduduk mengucapkan sepenuh terima kasih kepada Kerajaan Barisan Nasional (BN) kerana telah berusaha mempertingkatkan taraf hidup mereka selama ini,” katanya.

Hadir sama pada majlis berkenaan ialah Jurutera Bahagian, Jabatan Kerja Raya (JKR) Bahagian Sri Aman, Cassidy Morris, Pegawai Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Engkilili, Edwin Ancheh dan ketua kaum di sini.

Rayong menerusi majlis berkenaan telah menyampaikan cek peruntukan Projek Kecil Luar Bandar (MRP) bernilai RM10,000 kepada Jawatankuasa Kemajuan Dan Keselamatan Kampung (JKKK) Rumah Empading.

Tamat.

No comments:

Post a Comment