Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 October, 2011

Program Jiwa Murni di Kampung Gayau dapat sambutan - Hasagaya

Mugshot: HASAGAYA ABDULLAH
PANTU, Ahad (30 Okt) – Markas Briged Ketiga Infantri Malaysia telah melaksanakan sejumlah 53 buah Program Jiwa Murni bagi sepanjang tahun 2011 demikian menurut panglimanya, Brigadier Jeneral Hasagaya Abdullah.
Katanya kesemua 53 buah Program Jiwa Murni yang berlangsung bagi sepanjang tahun ini telah dilaksanakan oleh Markas Briged Ketiga Infantri Malaysia dalam kawasan Kuching, Sri Aman, Betong dan juga Sarikei.
“Program Jiwa Murni ini memberi fokus terhadap penyediaan khidmat kesihatan dan rawatan pergigian kepada seluruh golongan masyarakat di keempat-empat kawasan berkenaan.
“Lagipun Markas Briged Ketiga Infantri Malaysia akan mengadakan dua lagi Program Jiwa Murni iaitu satu di Sri Aman dan satu lagi di Lubok Antu sebelum berakhirnya tahun 2011 ini,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Program Jiwa Murni 2011 yang berlangsung di Kampung Gayau, dalam daerah kecil Pantu, Sri Aman kelmarin.
Selain itu Hasagay juga melahirkan rasa puashati terhadap maklumbalas yang amat menggalakan daripada masyarakat berhubung perlaksanaan Program Jiwa Murni yang diadakan oleh pihaknya selama ini.
“Angkatan Tentera Malaysia bukan sahaja memberikan perkhidmatan kesihatan dan pergigian percuma malah turut mneydiakan khidmat pengangkutan bagi penduduk luar bandar yang tinggal jauh dan sukar untuk datang ke program tersebut.
“Justeru Markas Briged Ketiga Infantri Malaysia bercadang untuk meneruskan penganjuran Program Jiwa Murni di kawasan dalam negeri ini pada masa akan datang,” katanya.
Tamat.

No comments:

Post a Comment