Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 October, 2011

Line Dance SUPP Simanggang Club adakan lawatan ke Kampung Sabu



Caption:

1. UNTUK KENANGAN...Ketua Line Dance Rumah Ellie, Lucy (kanan) menyampaikan cenderamata kepada Ling (kiri) sambil disaksikan oleh ahli Line Dance yang lain pada lawatan itu.

2. MERIAH...Line Dance SUPP Simanggang menari bersama-sama dengan pelajar Line Dance Kampung Sabu ketika berlangsungnya lawatan itu.

SRI AMAN, Rabu (26 Okt) – Kelab Line Dance Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP) Simanggang telah mengadakan lawatan ke kumpulan pelajar Line Dance di Rumah Ellie, Kampung Sabu, Sri Aman malam kelmarin.

Pengerusinya Ling Siew Hung berkata lawatan terbabit bertujuan untuk meninjau perkembangan terkini kumpulan pelajar terbabit yang pernah menerima kursus daripada kelab berkenaan bermula 1 Disember 2010 hingga minggu pertama Januari 2011 lepas.

“Seramai 35 orang ahli Kelab Line Dance SUPP Simanggang telah turun padang dalam sesi lawatan terbabit untuk meninjau hasil latihan yang pernah diterima oleh 37 orang pelajar Line Dance dari kampung berkenaan.

“Pihak kita berkesempatan untuk mengadakan aktiviti Tarian Tamil dan Tarian Koboi disamping memberi latihan tambahan kepada pelajar Line Dance dari kampung berkenaan,” katanya.

Sementara itu Kelab Line Dance SUPP Simanggang kata Ling juga akan mengadakan lawatan yang serupa terhadap 55 orang pelajar Line Dance dari Rumah Ringgit, Ibol, Sri Aman pada 11 Disember depan.

Justeru beliau berharap lawatan terbabit akan mengeratkan lagi hubungan silaturahim di antara semua ahli disamping memperkenalkan pelbagai jenis tarian berbilang kaum yang terdapat dalam negeri ini pada masa akan datang.

Terdahulu kelab terbabit telah menjayakan sesi lawatan ke Kumpulan Line Dance Sabah pada 11 Mac lepas, Line Dance Raining Kuching (11 Mei) dan Line Dance Kuching (11 Julai) disamping menjayakan Kuching Day Dance Gathering (11 Ogos) serta Ulangtahun Pertama Line Dance Group Saratok (25 September).

Kelab Line Dance SUPP Simanggang yang ditubuhkan pada 10 Oktober 2006 dan mempunyai 150 ahli itu akan mengadakan Sambutan Ulangtahun Ke-5 penubuhan kelab itu pada 11 November ini.

Tamat.


No comments:

Post a Comment