Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 October, 2011

Lepas mabuk, tumbuk!


SRI AMAN, Jumaat (28 Okt) – Kegagalan mengawal diri ketika meminum arak telah menyebabkan berlakunya satu pergaduhan di belakang kawasan sebuah restoran makanan dalam pusat bandar ini malam tadi.

Sebelum berlakunya kejadian itu, dua orang lelaki sedang menikmati minuman keras di sebuah meja bawah bangunan berdekatan restoran itu sekitar jam 7 malam sebelum disertai oleh rakan-rakan mereka yang lain.

Bagaimanapun sekitar jam 10 malam, kumpulan lelaki berkenaan tiba-tiba bertengkar di antara satu sama sebelum berlakunya adegan kejar-mengejar di antara mereka di belakang restoran berkenaan.

“Sebahagian daripada lelaki yang berada di bawah bangunan itu cuba menyelesaikan pertengkaran di antara satu sama lain sebelum kesemua mereka bersurai 10 minit selepas itu.

“Saya tidak tahu sama ada mereka cedera atau tidak. Namun yang pastinya kejadian terbabit telah menyebabkan selipar berharga mereka tertinggal di atas kawasan jalan berkenaan,” kata seorang penghuni yang menyaksikan kejadian itu.

Sebahagian daripada penghuni yang menyaksikan kejadian itu katanya bertindak mengambil selipar berharga yang ditinggalkan oleh kumpulan berkenaan sebaik sahaja berlaku kejadian berkenaan.

“Ia merupakan ‘ganti rugi’ bagi penghuni di sini berhubung tindakan mereka mencetuskan keadaan bising dan kacau-bilau sehingga menyebabkan anak-anak kami sukar untuk tidur.

“Nasihat kami kepada mereka ialah jangan minum arak di kawasan berpenghuni. Mereka seharusnya memilih rumah mereka sendiri sekiranya mahu berbuat demikian pada masa akan datang,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment