Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

03 September, 2011

Saya bukan pendendam - Rayong



Caption: MESRA...Rayong (kanan) sedang berbual mesra dengan seorang Warga Emas ketika tiba di rumah panjang terbabit sambil diiringi Tr Roy (kiri) pada majlis itu.


ENGKILILI, Isnin (29 Ogos) – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong Ngipa berkata beliau tidak akan membalas dendam terhadap mana-mana pihak yang tidak mahu menyokongnya pada pilihan raya negeri lepas.

Ini kerana beliau telah mengamalkan politik perpaduan yang mengajak semua rakyat untuk sama-sama membangunkan kawasan DUN Engkilili dari segala segi pada masa akan datang.

“Saya kini sudah pun menjadi wakil rakyat di Engkilili. Ia secara tidak menuntut tanggungjawab sama untuk membangunkan hidup rakyat yang telah menyokong saya dan tidak menyokong saya pada pilihan raya negeri lepas,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Info Komuniti 1 Malaysia anjuran Jabatan Penerangan Malaysia Sri Aman di Rumah Roy Edward Entalai, Selindong Ulu, Engkilili baru-baru ini.

Rayong pada majlis itu juga menyeru golongan anti Barisan Nasional (BN) untuk kembali menyokong semula kerajaan bagi sama-sama memajukan kawasan Engkilili selepas ini.

Kerajaan katanya memerlukan sokongan rakyat untuk melaksanakan pelbagai projek pembangunan demi kebaikan hidup mereka yang mencakupi kemudahan infrastruktur, perhubungan dan pendidikan.

“Berhenti menentang BN. Dengan menyokong penuh kerajaan maka projek pembangunan di kawasan Engkilili akan dapat dilaksanakan dengan penuh lancar dari masa ke semasa,” katanya.

Majlis yang dianjurkan secara kerjasama dengan Komuniti Selindong Ulu, Engkilili, menyaksikan Rayong mengumumkan peruntukan bernilai RM10,000 untuk JKKK Selindung Ulu dan RM5,000 untuk biro wanita rumah panjang terbabit.

Hadir sama ialah Pembantu Penerangan Daerah Sri Aman, Dennis Tandat, Pembantu Luar Kanan JASA Engkilili, Edwin Ancheh, para kakitangan kerajaan dan ketua kaum di sini.

Tamat…

1 comment: