Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

23 August, 2011

Warga emas dari Pakit, Sri Aman maut digilis kenderaan : IPD Sri Aman minta org ramai tampil lapor polis jika ada maklumat




2. MAUT...Jugi Saran maut dalam kemalangan maut yang berlaku di kilometer 13 Jalan Sri Aman / Sarikei hari ini.


1. NGERI...Polis sedang memindahkan mayat mangsa ke dalam bungkusan plastik berhubung kemalangan maut berkenaan.
 
SRI AMAN, Selasa (23 Ogos) – Seorang Warga Emas maut dipercayai digilis sampai mati oleh kenderaan tidak dikenali menerusi kejadian yang dipercayai berlaku ketika awal waktu subuh hari ini.
 
Sumber memberitahu mangsa yang terbunuh dalam kemalangan dipercayai bersangkut - paut dengan kes langgar lari terbabit ialah Jugi anak Saran, 75, dari Rumah Ayok, Pakit, Sri Aman.
 
“Mangsa iaitu Jugi dilaporkan sering keluar dari rumah tanpa mengira waktu terutama sekali pada waktu subuh pagi sebelum berlakunya kejadian kemalangan maut berkenaan pada hari ini.
 
“Mangsa yang gemar berjalan kaki di sekitar kawasan tepi jalan kampung sebelum pulang kembali ke rumah berkenaan akhirnya menemui ajal dipercayai dilanggar oleh beberapa kenderaan lain yang tidak diketahui identitinya,” kata sumber.
 
Terdahulu Ketua Polis Daerah Sri Aman, DSP Mat Jusoh Muhammad ketika dihubungi berkata mayat mangsa ditemui oleh orang ramai sekitar jam 5.30 pagi yang melalui kawasan berkenaan.
 
Mayat mangsa katanya mungkin dilanggar sehingga tercampak ke tengah jalan sebelum digilis hingga hancur oleh beberapa buah kenderaan lain yang tidak menyedari kehadiran mangsa di situ.
 
Polis kemudiannya tiba di lokasi kejadian berhubung kejadian kemalangan maut itu sebelum membawa mayat mangsa ke Hospital Bahagian Sri Aman bagi tujuan bedah siasat.
 

Menurut Jusoh pemandu kenderaan yang dipercayai melanggar mangsa belum membuat laporan polis sehingga berita ini ditulis dan meminta orang ramai untuk menghubungi balai polis yang berdekatan sekiranya mempunyai maklumat lanjut tentang kejadian itu.

 
 
 

Tamat.

No comments:

Post a Comment