Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

01 August, 2011

TBS cawangan Sri Aman sampaikan zakat fitrah


Caption: UNTUK ALBUM...Shamshul (duduk tengah) ketika merakamkan gambar kenang-kenangan bersama penerima kelmarin.

SRI AMAN, Ahad (31 Julai) - Seramai 25 orang amil dari beberapa tempat Bahagian Sri Aman dan Betong telah menerima kupon resit Zakat Fitrah dan juga kad tauliah bersempena dengan sambutan Bulan Ramadhan yang bakal menjelang kelak.

Majlis penyerahan tersebut telah disempurnakan oleh Pengurus Cawangan, Tabung Baitulmal Sarawak (TBS) cawangan Sri Aman iaitu Shamsul Bahri Manap di bilik mesyuarat TBS Sri Aman kelmarin.

Beliau ketika menyampaikan taklimat pada majlis itu memberitahu pentadbiran amil terbabit berperanan dalam pengendalian dokumen zakat fitrah dan peruntukan wang pendahuluan fakir miskin.

“Setakat ini TBS cawangan Sri Aman telah menerima sumbangan bukan sahaja dalam bentuk kewangan malah barang–barang keperluan asasi .

“Ini menunjukan bahawasa masyarakat Islam telah memberi kepercayaan kepada TBS untuk melaksanakan amanah mereka terhadap golongam masyarakat yang amat memerlukan bantuan dan sebagainya dari masa ke semasa,” katanya.

Justeru Shamsul menyeru kepada umat Islam agar turun padang bagi bersama-sama menggalas cita-cita dan misi TBS demi merealisasikan tanggungjawab badan amil berkenaan selepas ini.

Tamat.

No comments:

Post a Comment