Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 August, 2011

Rooney Joe Akang kaki kereta lumba mainan @ RC Touring berbakat


Caption: MINAT...Rooney sedang meluangkan masa bermain kereta lumbanya di Padang Lama KPSU Sri Aman ketika mempunyai masa lapang.


SRI AMAN, Khamis (25 Ogos) – Sememangnya tidak dapat dinafikan bahawa setiap individu mempunyai hobi yang berlainan ketika meluangkan masa lapang di Bandar Sri Aman pada setiap hari.

Jika ada yang gemar bermain di taman bersama ahli keluarga, maka ada juga individu yang mengambil kesempetan untuk bersukan atau meluangkan masa menonton televisyen di rumah masing-masing.

Namun aktiviti bermain kereta lumba mainan dikalangan penduduk pada setiap hari di waktu petang sememangnya amat jarang dilihat sama sekali di Bandar Sri Aman disebabkan oleh tahap minat penduduk terhadap permainan itu.

Untuk itu Utusan Sarawak berpeluang untuk meninjau aktiviti masa lapang Rooney Joe Akang yang sering bermain kereta lumba mainan di Padang Lama KPSU Sri Aman selama ini.

“Kawasan Padang Lama KPSU Sri Aman menjadi tumpuan utama saya pada setiap petang untuk bermain kereta lumba (RC Touring) kerana permukaan tar adalah licin dan luas untuk tujuan pemanduan.

“Saya akan membawa anak saya ke sini pada setiap petang bagi tujuan ini. Pada mulanya tiada orang tertarik namun sekarang ramai peminat sukan di padang ini gemar menonton aksi kereta lumba mainan milik saya pada setiap petang,” katanya.

Terdapat pelbagai jenis kereta mainan lumba jelas beliau boleh digunakan bagi tujuan kegiatan ini antaranya ialah Battery 7.4 Volt 4 Wheel, Battery 7.4 Volt 2 Wheel dan RC Touring Gas.

Ia menurut Rooney bergantung kepada minat dan kemampuan penduduk itu sendiri jika mahu berkecimpung dalam bidang sukan RC Touring atau kereta lumba mainan selepas ini.

“Hobi sebegini amat menarik. Lagipun aktiviti seperti ini pernah diangkat menjadi sebuah pertandingan oleh Pejabat Belia Dan Sukan Bahagian Sri Aman pada sambutan Karnival Mesra 1 Belia 1 Sarawak pada bulan Mac lepas,” katanya.

Justeru Rooney berharap agar penduduk Bandar Sri Aman tidak melepaskan peluang untuk berkecimpung dalam hobi seperti ini memandangkan RC Touring mungkin akan menjadi aktiviti popular di Bandar Sri Aman pada masa akan datang.

Terdahulu Rooney pernah muncul pemenang tempat ketiga bagi Kategori Battery 7.4 Volt 4 Wheel dan Kategori Battery 7.4 Volt 2 Wheel serta naib juara bagi Kategori Touring Gas untuk Pertandingan RC Touring Gas ketika berlangsung sambutan Karnival 1 Belia 1 Sarawak pada bulan Mac lepas.

Tamat.

No comments:

Post a Comment