Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 August, 2011

Polis akan sentiasa ada hadir di kawasan hitam Sri Aman - Jusoh


Caption: SELAMAT MEMANDU...Jusoh sedang bercakap dengan seorang pengguna kenderaan ketika berlangsungnya majlis itu hari ini.


SRI AMAN, Jumaat (26 Ogos) – Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Sri Aman akan terus menempatkan anggota di beberapa buah ‘hitam’ dalam kawasan Sri Aman semenjak OPS Sikap sempena perayaan Hari Raya telah dilancarkan bermula 22 Ogos lepas.

Ketua Polis Daerah Sri Aman, DSP Mat Jusoh Muhammad berkata kawasan yang dikenalpasti sering berlaku kemalangan jalan raya di daerah Sri Aman ini ialah Bukit Begunan, Pais, Gua dan Wong Padong.

“Kita akan menempatkan anggota polis di lokasi terbabit untuk memeriksa dan memantau pengguna kenderaan bersempena dengan cuti sambutan perayaan Hari Raya kelak.

“OPS Sikap di sini akan berakhir pada 6 September depan. Pentingnya di sini ialah pengguna kenderaan harus sentiasa memandu secara berkhemah dan patuh kepada peraturan jalan raya ketika pulang bercuti kelak,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita ketika berlangsungnya Kempen Keselamatan Jalan Raya sempena sambutan perayaan Hari Raya Aidilfitri di persimpangan Temudok, Sri Aman hari ini.

Selain itu kehadiran anggota polis di lokasi-lokasi terbabit jelas Jusoh secara tidak langsung akan mengingatkan pengguna kenderaan bahawa polis sentiasa hadir untuk memantau mereka selepas ini.

“Lagipun kadar kemalangan yang berlaku di Bukit Begunan pada tahun ini sudah pun mencatatkan penurunan berbanding tahun sebelumnya.

“Justeru saya berharap agar para pengguna kenderaan memeriksa kenderaan masing-masing sebelum memulakan perjalanan balik ke kampung dan berhati-hati ketika memandu selepas ini,” katanya.

Terdahulu, Ahli Parlimen Sri Aman, Masir Kujat telah merasmikan Kempen Keselamatan Jalan Raya anjuran Majlis Keselamatan Jalan Raya Bahagian Sri Aman bermula jam 10.45 pagi hari ini.

Hadir sama ialah Residen Sri Aman, Johnathan Lugoh, Timbalan Residen Sri Aman, Felicia Tan, Pegawai Penerangan Bahagian Sri Aman / Betong, Saini Bojeng, Setiausaha Majlis Daerah Sri Aman, Nelson Mujah Girie dan pegawai kerajaan di sini.

Tamat.

No comments:

Post a Comment