Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

03 August, 2011

Pesara polis diminta bantuan sebar dasar BN



Caption: TERIMALAH...Peron (kanan) menyampaikan cenderamata kepada seorang tetamu (kiri) sambil disaksikan oleh Harden (tengah) pada majlis itu.

SRI AMAN, Isnin (1 Ogos) Pesara atau bekas Pasukan Polis Diraja Malaysia diseru untuk membantu Barisan Nasional (BN) bagi menyebar dasar pembangunan kerajaan kepada rakyat selepas ini kata Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden Hollis.

Ini kerana pesara polis menurut beliau merupakan kelompok individu yang disegani rakyat di atas sumbangan mereka dalam menjaga keamanan dan keselamatan negara semenjak negara mengecapi kemerdekaan 53 tahun lepas.

“Bekas dan pesara polis sebenarnya masih boleh menyumbang jasa mereka kepada negara dengan membantu menyebar dasar pembangunan kerajaan kepada semua rakyat lapisan kaum dalam negara ini khususnya di Sri Aman.

“Sumbangan bekas polis seumpama ini secara tidak langsung akan dapat membantu kerajaan melaksanakan projek pembangunan untuk dengan penuh lancar di masa akan datang,” katanya.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Simanggang berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Makan Malam 2011 anjuran Persatuan Bekas Polis cawangan Simanggang bertempat di Dewan Suarah Sri Aman malam kelmarin.

Selain itu Harden juga menasihatkan bekas dan pesara polis untuk mendaftarkan diri dalam Persatuan Bekas Polis di cawangan masing-masing bagi menjaga kebajikan hidup mereka selepas ini.

“Justeru saya berharap agar mereka yang belum berbuat demikian terus bertindak mendaftarkan diri masing-masing dalam Persatuan Bekas Polis selepas ini demi memperkuatkan lagi kesatuan terbabit di masa akan datang,” katanya.

Hadir sama ialah Pengerusi Persatuan Bekas Polis cawangan Simanggang, ACP (B) Jeffery Peron, Pengurus Dewan Suarah Sri Aman, DSP (B) Nelson Jinn dan wakil Ketua Polis Daerah Sri Aman, ASP Ang Tuan Peck.

Harden menerusi majlis itu mengumumkan peruntukan bernilai RM5,000 kepada Persatuan Bekas Polis cawangan Sri Aman sambil mewakili Ahli Parlimen Sri Aman mengumumkan peruntukan bernilai RM5,000 juga untuk persatuan terbabit.

Tamat.

No comments:

Post a Comment