Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 August, 2011

Pembangunan akan tetap datang kepada rakyat - Harden


Caption: PANTAU...Harden (tengah) ketika bersama rombongannya memantau perlaksanaan projek jalan kampung di Batu Lintang, Sri Aman kelmarin.


SRI AMAN, Rabu (24 Ogos) – Pembangunan akan tetap datang kepada rakyat walaupun ia mengambil masa untuk dilaksanakan di kawasan masing-masing kata Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden Hollis.

Ini kerana kerajaan jelas beliau mengamalkan dasar pengurusan yang bersistematik demi memastikan rakyat menikmati faedah pembangunan terbabit secara menyeluruh tanpa menguntungkan sesebuah pihak.

“Kerajaan akan merancang dan mempertimbangkan sesebuah pelan pembangunan terbabit secara terperinci sebelum kita setuju bahawa ia perlu dilaksanakan demi kebaikan hidup rakyat di sesebuah kawasan.

“Justeru saya berharap agar rakyat khasnya di kawasan luar bandar untuk terus bersabar menantikan projek pembangunan yang akan kerajaan laksanakan di kawasan mereka selepas ini,” menurut beliau.

Harden berkata demikian kepada pemberita ketika memantau projek jalan kampung di kawasan Rumah Kadir dan Rumah Malai di Kampung Lempong Simpai serta Rumah Jegai, Purai di Batu Lintang, Sri Aman kelmarin.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Simanggang itu juga meminta rakyat di kawasan luar bandar untuk memperkukuhkan sokongan masing-masing terhadap kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) demi kebaikan hidup mereka.

Ini kerana BN menurut Harden cukup berpengalaman dalam melaksanakan pelbagai projek pembangunan demi kemajuan hidup rakyat di kawasan bandar dan luar bandar semenjak dari dahulu.

“Paling penting sekarang ini ialah rakyat di kawasan Sri Aman perlu memastikan BN menang ketika berlangsung pilihan raya parlimen pada masa akan datang,” menurut beliau.

Terdahulu projek jalan kampung yang dilaksanakan di Rumah Kadir dan Rumah Malai di Kampung Lempong Simpai serta Rumah Jegai, Purai di Batu Lintang, Sri Aman itu menelan kos bernilai RM200,000.

Tamat.

No comments:

Post a Comment