Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 August, 2011

Kerajaan kotkan janjikan kepada rakyat - Rayong


Caption: UNTUK ALBUM...Rayong (berdiri empat kiri) dan Nyalau (tengah) ketika merakamkan gambar kenangan bersama penerima cek pada majlis itu.


ENGKILILI, Rabu (24 Ogos) – Kerajaan Barisan Nasional (BN) sentiasa mengotakan janjinya termasuk kepada penduduk di kawasan Parlimen Lubok Antu kata Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong Ngipa.

Katanya ia boleh dilihat dari segi perlaksanaan projek pembangunan seperti pembinaan jalan raya berturap, jalan kampung, penyediaan bekalan kemudahan asas, pendidikan dan sebagainya.

“Malah janji yang telah disuarakan oleh Kerajaan BN ketika musim pilihan raya lepas kini sedang ditunaikan kepada penduduk di kawasan Lubok Antu termasuk pemberian bantuan khas dan banyak lagi.

“Justeru saya meminta penduduk di kawasan Parlimen Lubok Antu untuk terus menyokong calon BN pada pilihan raya parlimen akan datang demi hala tuju pembangunan di kawasan mereka selepas itu,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Pemimpin Bersama Rakyat dan Penyerahan Cek yang berlangsung di Rumah Antau, Bunu Begin, Semanju, Engkilili baru-baru ini.

Rayong juga meminta penduduk di kawasan Lubok Antu untuk terus menyokong William Nyalau Badak sekiranya beliau dipilih semula untuk menjadi calon di kawasan mereka pada pilihan raya akan datang.

“Beliau adalah seorang wakil rakyat yang rajin. Maka adalah perlu penduduk Lubok Antu memberi sokongan 100 peratus terhadap Nyalau sekiranya beliau terpilih semula menjadi calon pada pilihan raya parlimen kelak,” katanya.

Hadir sama ialah Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak, Pegawai Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Parlimen P.203 Lubok Antu, Geoffery Baja Ricky Maba dan ketua kaum yang lain.

Tamat.

No comments:

Post a Comment