Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

27 July, 2011

SK Batang Ai, Lubok Antu anjur Program Khidmat Bantu Pusat Sumber 2011





Caption: UNTUK KENANGAN...Para peserta Program Khidmat Bantu PPS bergambar kenangan ketika berlangsung program itu di SK Batang Ai Lubok Antu.


LUBOK ANTU, Selasa (26 Julai) – Bahagian Teknologi Pendidikan (BTP) Sri Aman telah mengadakan Program Khidmat Bantu Pusat Sumber 2011 baru di Sekolah Kebangsaan (SK) Batang Ai, Lubok Antu baru-baru ini.

Program yang mendapat kerjasama SK Batang Ai itu melibatkan penyertaan seramai lapan orang Guru Perpustakaan dan Media Sekolah Daerah Lubok Antu sambil dibantu oleh tiga orang urusetia dari pihak tuan rumah serta Pusat Kegiatan Guru Lubok Antu.

“Peserta yang terlibat mewakilili SK Melaban, SK Lubok Antu, SK Skarok, SK Sbangki, SK San Semanju, SK Ridan, SK Engkilili No.2, SJK Chung Hua Engkilili, SK Nanga Kesit. Ia turut dibantu oleh tiga orang pegawai BTP Negeri Sarawak (BTPN).

“Ia bertujuan bagi menyediakan ruang latihan kepada Guru Perpustakaan Dan Media (GPM) dalam melaksanakan fungsi sebagai penggerak ke arah kecemerlangan PSS (Pusat Sumber Sekolah) selepas ini,” kata penyelaras program, Desmond Entebang.

Selain itu program ini katanya juga bertujuan untuk mempertingkatkan pengetahuan peserta mengenai perkembangan terkini kemudahan yang dapat membantu proses pengajaran serta pembelajaran di sekolah.

Justeru Desmond berharap agar Program Khidmat Bantu Pusat Sumber 2011 jelas dapat memantapkan lagi fungsi PSS sebagai nadi kecemerlangan akademik bagi sesebuah sekolah terbabit.

Terdahulu PSS adalah sebuah tempat yang menyediakan kemudahan serta koleksi bahan pengajaran dan pembelajaran dalam bentuk elektronik dan bukan elektronik yang diurus secara sistematik.

PSS juga mempunyai peranan penting dalam menyokong proses pengajaran dan pembelajaran. Guru Besar SK Batang Ai, Liaw Kui Siong mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua jawatan kuasa program peserta Program Khidmat Bantu Pusat Sumber Sekolah kerana menjayakan program itu.

Tamat.

No comments:

Post a Comment