Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 July, 2011

PTPTL anjur Program SBMP Mannequin Night


Caption: UNTUK ALBUM...Aidil (tengah) bergambar kenangan bersama para pelajar sebaik sahaja selesai majlis itu.

SRI AMAN, Isnin (25 Julai) - Seramai 210 orang pelajar Kolej Pusat Teknologi dan Pengurusan Lanjutan (PTPL) Kuching telah menghadiri SBMP Mannequin Night yang berlangsung di Kuching baru-baru ini.

Pengetua Kolej PTPL Sarawak, Aidil Adzhar Abu Samah menerusi siaran akhbar memberitahu program ini bertujuan untuk memberi perhargaan kepada pelajar cemerlang disamping mengeratkan lagi hubungan antara pelajar dan tenaga pengajar khususnya dari Sekolah Pengurusan Perniagaan dan Pengajian Profesional.

Beliau ketika berucap merasmikan majlis itu berharap agar aktiviti berkenaan dapat memberi penghargaan kepada pelajar SBMP serta menjadi motivasi kepada lain-lain pelajar untuk berusaha dengan lebih gigih selepas ini.

“PTPL Sarawak akan dapat melahirkan lebih ramai pelajar cemerlang, terbilang dan berwawasan menerusi aktiviti ini dan berharap agar ia dapat diteruskan pada masa akan datang sambil melibatkan semua sekolah yang ada di Kolej PTPL Sarawak,” katanya.

Terdahulu majlis SBMP Mannequin Night anjuran Kolej PTPTL Sarawak ini telah diserikan dengan pelbagai acara menarik antaranya ialah persembahan tarian, lakonan, nyanyian dan banyak lagi.

Kumpulan Hip Hop New School berjaya mendapat tempat pertama melalui persembahan tarian hip hop moden masa kini sambil diikuti oleh kumpulan Semput tut...tut dan Wonder Girls di kedudukan naib juara serta tempat Ke-3.

Anugerah King dan Queen of The Night telah dimenangi oleh pelajar Jurusan Diploma Pengurusan semester 4 iaitu Maxwell Layang dan pelajar jurusan Diploma Pengurusan semester 3 iaitu Janenessa Julan Stephen.

Hadir sama bagi memeriahkan suasana sambutan majlis terbabit adalah Ketua Sekolah Pengurusan Perniagaan dan Pengajian Profesional, Masnora Anuar dan Ketua Kelab Rekreasi Kolej PTPL Sarawak, Siti Rohaya Mahmud.

Terdahulu wakil pelajar dan juga Pengarah projek, Lai Siaw Hui menganggap aktiviti ini amat bagus dijalankan kerana PTPL merupakan institusi yang sentiasa menghargai penglibatan dan penyertaan para pelajar.

Tamat.

No comments:

Post a Comment