Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

24 July, 2011

Peggy Ronin pindah



Caption: SELAMAT BERTUGAS...Peggy (kanan) menyerahkan dokumen serah tugas kepada Athony (kiri) ketika berlangsungnya majlis itu.

Abang Hipeni Abang Ashim

BETONG, Ahad (24 Julai) - Satu majlis rasmi serah tugas Penguasa Tanah dan Survei, Betong telah diadakan di Bilik Mesyuarat Jabatan Tanah dan Survei (JTS) Bahagian Betong baru-baru ini.

Mantan penguasa iaitu Peggy Ronin Edin telah menandatangani surat serah tugas dan menyerahkannya kepada Anthony Aboi selaku Penguasa JTS Betong yang baru kerana telah berpindah tugas selaku Penguasa JTS Bahagian Sibu.

Perpindahan Peggy telah berlaku berikutan arahan perpindahan dan pengstrukturan semula kesemua Pegawai-Pegawai Kanan di JTS Sarawak yang turut melibatkan semua Penguasa di JTS Sarawak kecuali Bahagian Bintulu.

Dalam ucapan ringkasnya, Peggy menyeru kepada semua kakitangan JTS Bahagian Betong untuk memberi kerjasama yang tidak berbelah bagi terhadap penguasa baru mereka selepas ini.

Beliau juga berharap agar kesemua kakitangan JTS Bahagian Betong dapat menunaikan tanggungjawab serta amanah yang diberikan dengan baik terhadap penguasa mereka yang baru kelak.

“Justeru saya berharap agar kakitangan JTS Bahagian Betong dapat mengekalkan prestasi kerja yang telah ditunjukkan selama ini disamping memberi sokongan tidak berbelah bagi demi memartabatkan pentadbiran, pengurusan serta imej jabatan,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment