Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

27 July, 2011

Aireel Saleman juara Pertandingan Hafazan Surah Al-Fatihah dan Ayat Lazim Tabika Kemas Kpg Tengah Betong 2011



Caption: TAHNIAH...Johan Qari Kategori 5 Tahun, Aireel Hafizi (duduk tiga kanan) bergambar kenangan bersama para pemenang yang lain sebaik sahaja selesai majlis itu.


BETONG, Selasa (26 Julai) - Mohamad Aireel Hafizi bin Saleman telah dinobatkan sebagai johan Kategori Qari 5 Tahun bagi Pertandingan Hafazan Surah Al-Fatihah dan Ayat Lazim yang berlangsung di Dewan Al – Husna Masjid Jamek, Betong kelmarin.

Kemenangan Hafizi turut diikuti oleh Khir Azib Hasbullah dan Shazrul Izzudin Abdullah yang berada di kedudukan kedua dan ketiga bagi pertandingan untuk kanak-kanak Tabika KEMAS Kampung Tengah Betong itu.

Manakala itu pula Kategori Qariah 5 Tahun pula telah menyaksikan Nur Athirah binti Abdul Halim muncul juara sambil diikuti oleh Imtinan Nurfaqihah Nayan dan Qurratu Aina Zafirah Radzuan yang berada dikedudukan naib johan dan tempat ketiga.

Abang Aimran Ikhwan bin Abang Madha pula muncul johan bagi Kategori 6 Tahun Qari dengan Aziq Rauf abdul Rahim dan Abang Daniel Ashyraf Abang Ashfarizan muncul pemenang tempat kedua dan ketiga bagi kategori terbabit.


Kategori Qariah 6 Tahun pula telah dimenangi oleh Nur Munawirah binti Nen dengan Aida Inshirah Daniel Sham dan Nur Fazianatul Asmira Abang Ismail berada di kedudukan naib johan dan pemenang tempat ketiga bagi kategori itu.

Terdahulu seramai 18 peserta yang terdiri daripada 10 orang kanak-kanak lelaki dan lapan orang kanak-kanak perempuan menyertai kategori 5 tahun dan 17 orang peserta pula menyertai Kategori 6 Tahun yang terdiri daripada 11 orang kanak-kanak lelaki dan enam orang kanak-kanak perempuan.

Pertandingan anjuran bersama oleh Jawatankuasa Pemuafakatan Ibubapa dan Guru dan Komuniti Satu Malaysia Kampung Melayu Betong itu telah dirasmikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Saribas, Ricky Mohd Razi Sitam.

Hadir sama ialah Penyelia Kanan Kemas Daerah Betong, Khusaini bin Bujang, Penyelia Prasekolah Kemas Daerah Betong, Norzianti Tenang, Pengerusi Pemuafakatan Ibubapa dan Guru Tabika KEMAS Kampung Tengah Betong, Abdul Rahim Jaini, Pengerusi Komuniti Satu Malaysia, Zulrushdi Zakaria dan pengerusi program iaitu Nayan Yamin.

Tamat.

No comments:

Post a Comment