Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

23 June, 2011

Wakil rakyat BN sentiasa turun padang - Razi



Caption: MESRA...Razi (kiri) sekali ketika bersama tetamu undangan khas sebelum bermulanya majlis pemimpin bersama rakyat di kediaman Roslan Bahari baru-baru ini.


BETONG, Khamis (23 Jun) – Wakil rakyat Barisan Nasional (BN) sentiasa turun padang untuk meninjau dan mendengar permasalahan yang dihadapi oleh rakyat dalam kawasannya dari masa ke semasa.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Saribas, Ricky @ Mohd Razi Sitam berkata wakil rakyat BN bukan hanya turun padang bertemu rakyat ketika musim pilihan raya sudah menjelang seperti yang didakwa oleh pihak tertentu selama ini.

“Wakil rakyat yang dipilih oleh rakyat harus bekerja untuk rakyat. Paling penting sekali ialah wakil rakyat BN khasnya akan sentiasa menunaikan janji tanggungjawab mereka kepada rakyat tanpa mengira masa.

“Jika amalan ini diteruskan saya yakin rakyat akan terus menaruh kepercayaan kepada Kerajaan BN dalam melaksanakan pelbagai program pembangunan yang dapat memberi manfaat terhadap hidup mereka selepas ini,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Pemimpin Bersama Rakyat anjuran Pergerakan Pemuda Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Ranting Sebemban bertempat di kediaman ketua pemuda cawangan itu, Roslan Bahari, Betong baru-baru ini.

Selain itu Razi juga berharap agar rakyat terus berdiri teguh di bawah BN demi memudahkan perlaksanaan pelbagai projek pembangunan di kawasan penempatan masing-masing.

“Justeru saya berharap rakyat khasnya di kawasan DUN Saribas untuk terus memberi kerjasama kepada Kerajaan Negeri demi sama-sama memajukan kawasan kita di masa akan datang,” katanya.

Terdahulu beliau menerusi majlis itu mengumumkan peruntukan bernilai RM50,000 untuk pembinaan Dewan Kampung Sebemban, RM50,000 untuk sambungan kerja menurap jalan kampung dan RM20,000 untuk JKKK Kampung Sebemban.

Tamat.

No comments:

Post a Comment