Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

27 June, 2011

SMK Simanggang anjur Pogram Integrasi 1 Malaysia pada 9 Julai

SRI AMAN, Ahad (26 JUn) – Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Simanggang akan menganjurkan Program Integrasi 1 Malaysia bertempat di sekolah berkenaan pada 9 Julai ini.

Siaran akhbar yang diterima kelmarin memberitahu Program Integrasi 1 Malaysia yang dianjurkan dengan kerjasama Pejabat Daerah Sri Aman akan berlangsung dari pagi hingga malam di sekolah tersebut.

“Matlamat utama perlaksanaan Program Integrasi 1 Malaysia berkenaan adalah untuk merealisasikan perkembangan sahsiah generasi 1 Malaysia di dalam diri semua murid-murid.

“Kita yakin Program Integrasi 1 Malaysia ini akan dapat menjadikan mereka sebagai golongan berilmu pengetahuan, berketrampilan, berdaya saing dan bersatu-padu pada masa akan datang,” katanya.

Selain itu objektif Program Integrasi 1 Malaysia ini juga menurut kenyataan terbabit adalah untuk mewujudkan integrasi dan persefahaman antara peserta menerusi perlaksanaan Program Rancangan Intergrasi Murid Untuk Perpaduan (RIMUP).

Program Integrasi 1 Malaysia terbabit katanya juga akan membolehkan semua murid pelbagai kaum untuk berinteraksi menerusi perlaksanaan RIMUP dan seterusnya mempertingkatkan integrasi dikalangan mereka selepas ini.

“Majlis Penutupan Program Integrasi 1 Malaysia ini nanti akan disempurnakan oleh Pegawai Pelajaran Daerah Sri Aman iaitu Jamit Ajok. Justeru diharap agar Program Intergrasi 1 Malaysia akan dapat memberi manfaat kepada semua pihak selepas ini,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment