Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 June, 2011

RELA Sri Aman anjur Latihan Kawad








Caption:

1. SERIUS...Bajuri (baju merah) sedang mengendalikan Latihan Kawad ketika berlangsungnya latihan di Wisma Persekutuan Kejatau.

2. TAHNIAH...Bajuri (kiri) menyampaikan hadiah kepada pemenang (kanan) ketika berlangsungnya latihan terbabit.


SRI AMAN, Khamis (30 Jun) – Pasukan Ikatan Relawan Rakyat (RELA) Daerah Sri Aman telah mengadakan Latihan Kawad bertempat di tempat parkir kenderaan, Jalan Kejatau, Sri Aman baru-baru ini.

Latihan Kawad yang dikendalikan oleh Pegawai RELA Daerah Sri Aman, Leftenan Kolonel Bajuri Haji Adon itu melibatkan seramai 132 orang anggota platun Bandar Sri Aman, Batu Lintang Undop, Batu Besai, Pakit, Lachau, Pantu – Sungai Tenggang dan Stumbin

“Tujuan utama RELA Daerah Sri Aman mengadakan Latihan Kawad ini diadakan adalah untuk memahirkan anggota dari segi kawad disamping memupuk semangat bekerja dalam satu pasukan dari masa ke semasa.

“Selain itu Latihan Kawad ini juga bertujuan untuk menerap nilai-nilai disiplin dikalangan anggota RELA Daerah Sri Aman terutama sekali ketika mereka melaksanakan tugas untuk sepanjang masa,” menurut beliau.

Bajuri turut menambah bahawa kehadiran para anggota RELA Sri Aman bagi Latihan Kawad ini adalah cukup memberangsangkan dan merancang untuk melaksanakan latihan ini di kawasan Batu Lintang, Lachau, Pantu, Bandar Sri Aman dan Stumbin selepas ini.

Terdahulu Latihan Kawad RELA Daerah Sri Aman yang berlangsung dari jam 8 pagi hinga 12 tengahari itu turut dikendalikan oleh beberapa orang bekas anggota tentera yang terdiri daripada Ketua Perhubungan RELA Kawasan (KPRK) dan Ketua Platun RELA (KPR).

Sesi latihan itu juga menyaksikan Leftenan Muda (RELA) Zulia Haji Jemat dinobat sebagai pemenang Kategori KPRK / KPR, Jalen Ensudin dinobat sebagai Relawan Terbaik dan Masiah Abu Kawi selaku Relawati Terbaik.

Tamat.

No comments:

Post a Comment