Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

06 June, 2011

RELA Platun Kampung Muhibbah di struktur semula



Caption: ALBUM...Bajuri (duduk tengah) bersama Buasan (kiri) ketika merakamkan gambar kenang-kenangan bersama anggota baru dan lama RELA Kampung Muhibbah kelmarin.


SRI AMAN, Ahad (5 Jun) - Ikatan Relawan Rakyat (RELA) Daerah Sri Aman telah melakukan pengstrukturan semula terhadap ahli RELA kawasan Kampung Muhibbah di Masjid Darul Syakirin Kampung Muhibbah di sini baru-baru ini.

Pegawai RELA Daerah Sri Aman, Leftenan Kolonel (RELA) Bajuri Haji Adon ketika ditemui berkata pengstrukturan semula berkenaan telah membabitkan penyertaan semula ahli RELA yang lama dan yang baru dalam satu organisasi platun yang dinamakan sebagai RELA unit Kampung Muhibbah, Sri Aman.

"Pasukan RELA Daerah Sri Aman unit Kampung Muhibbah ini akan diketuai oleh Leftenan Muda (RELA) Abang Yusuf Buasan bin Abang Naruddin," katanya.

Menurut Bajuri lagi pasukan RELA Daerah Sri Aman unit Kampung Muhibbah telah menyaksikan pengabungan terbaru antara 32 orang anggota lama dan lapan lagi anggota baru dalam platun berkenaan.

Justeru penstrukturan semula platun RELA unit Kampung Muhibbah ini katanya diharap akan dapat memperkukuhkan lagi ketumbukkan pasukan RELA Daerah Sri Aman pada masa akan datang.

"Kita juga berharap agar semua anggota RELA unit Kampung Muhibbah melaksanakan tugas masing-masing dengan lebih komiten selepas terutama sekali ketika berlangsungnya operasi bersepadu membenteras Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) bersama pihak berkuasa selepas ini," katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment