Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

04 June, 2011

PRS Bahagian Engkilili nyatakan sokongan penuh terhadap pencalonan semula Nyalau pada pilihan raya depan



Caption: SOKONG…..Nyalau (tengah) bersama ahli jawatankuasa tertinggi parti PRS Bahagian Engkilili yang menyokong Nyalau menjadi calon BN pada pilihan raya Umum akan datang.


ENGKILILI, Sabtu (4 Jun) – William Nyalau anak Badak terus mendapat sokongan penuh untuk menjadi calon Barisan Nasional (BN) bagi mempertahankan kerusi Parlimen P.203 Lubok Antu pada pilihan raya umum akan datang.

Beliau yang telah menyandang kerusi parlimen berkenaan semenjak tahun 2008 lepas nyata mendapat sokongan penuh daripada Parti Rakyat Sarawak (PRS) Bahagian Engkilili yang bersidang dalam Mesyuarat Agung (AGM) parti tersebut baru-baru ini.

Timbalan Pengerusi PRS Bahagian Engkilili, Kanselor Bangkong anak Mawing yang membentang usul dalam mesyuarat itu menamakan Nyalau menjadi calon BN mewakili PRS pada pilihan raya akan datang lalu disokong ahli jawatankuasa tertinggi yang lain.

“Kami mencalonkan semula Nyalau selaku Pengerusi PRS Bahagian Engkilili untuk mempertahakan kerusi Parlimen Lubok Antu yang baru disandang sepanggal itu pada pilihan raya Umum Ke-13 nanti.

“Jadi kami di sini termasuk Batang Ai masih memerlukan khidmat Nyalau kerana beliau seorang yang mesra malah rajin turun padang untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh rakyat dalam kawasannya,” kata beliau.

Terdahulu pada pilihan raya Umum Ke-12 dahulu Nyalau telah mendapat undi 6,769 undi untuk menewaskan pencabarnya Nicholas Bawin anak Anggat (Bebas) (5,159) dengan kelebihan undi 1,610.

Sementara itu Nyalau yang pernah berkhidmat sebagai Pegawai Daerah Lubok Antu dalam mesyuarat AGM tersebut bersedia untuk mempertahankan kerusi Parlimen Lubok Antu yang disandangnya itu pada pilihan raya umum akan datang.

Tamat....

1 comment:

  1. haiya....sula tua pun mau lagi ka?.....balik rumah jaga cucu lagi baguish.....

    ReplyDelete