Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 June, 2011

Kejohanan Bola Sepak Piala YB Wahab Aziz 2011 : Nasib lima pasukan ke suku akhir ditentukan minggu ini





Caption: SENGIT...Sekitar aksi perlawanan antara pasukan Giatmara (merah) ketika menentang pasukan Warriors 33 (hijau) bersempena dengan kejohanan terbabit. Foto: ADIEY SAFARMAN

- 29 Jun


Sejumlah lima buah pasukan telah berjaya menempah tiket ke peringkat suku akhir Kejohanan Bola Sepak Piala YB Abdul Wahab Aziz 2011 menerusi setelah menewaskan lawan masing-masing di Padang Majlis Daerah Saratok baru-baru ini.
Lima buah pasukan yang telah berjaya melayakkan diri ke peringkat suku akhir kejohanan bola sepak adalah pasukan MPOB Elite, REPKAJAYA, AC United, FC Jingga dan TTM.


Identiti tujuh buah lagi pasukan iaitu MPOB Elite, Merah Junior FC, Sessang FT, AAZ United, BPL City, RISDA United dan Warriors 33 untuk mara ke saingan suku akhir hanya akan diketahui menerusi perlawanan pada hari minggu ini.


Saingan Kumpulan A menyaksikan pasukan Merah Junior FC dan Sessang FT menghadapi saingan tiga penjuru apabila kedua-dua pasukan terbabit memerlukan kemenangan untuk mengiringi pasukan MPOB Elite ke suku akhir.


Manakala itu pasukan MPOB Elite hanya memerlukan keputusan seri untuk meraih satu mata menerusi perlawanan menentang pasukan Sessang FT kelak untuk menjadi pendahulu kumpulan A.


Sementara itu pasukan AAZ United pula berharap agar pasukan REPKAJAYA berjaya menewaskan pasukan BPL City dalam perlawanan terakhir Kumpulan B kelak jika mereka mahu mara secara automatik ke suku akhir.


Pasukan Floming FC pula telah ‘gigit jari’ untuk layak ke saingan suku akhir walaupun berjaya membelasah pasukan AC United dengan jaringan gol 3 – 1 dalam saingan Kumpulan C.


Pasukan berkenaan boleh layak ke suku akhir jika mereka menang tanpa bolos gol. Oleh itu pasukan AC United dan FC Jingga pula mara ke saingan suku akhir daripada Kumpulan C terbabit.


Saingan Kumpulan D menyaksikan RISDA United bakal turun menentang Warriors 33 untuk merebut slot ke saingan suku akhir dengan pasukan TTM yang sudah pun menempah tiket ke peringkat terbabit.


Pasukan RISDA United harus menang dalam perlawanan ini jika mahu melayakkan diri ke saingan suku akhir manakala pasukan Warriors 33 pula hanya memerlukan keputusan seri untuk mara.


Berikut adalah jadual perlawanan akhir peringkat kumpulan yang bakal berlangsung di Padang Majlis Daerah Saratok (MDS) bersempena dengan kejohanan terbabit bermula 30 Jun hingga 3 Julai ini:

30 Jun 2011 , Khamis
MPOB Elite Lwn SESSANG FC
(4.30 pm, Padang MDS, Saratok)

1 Julai 2011, Jumaat
Merah Junior FC Lwn FELCRA Saratok
(4.30 pm, Padang MDS, Saratok)

2 Julai 2011, Sabtu
RISDA United Lwn WARRIORS 33
(4.30 pm , Padang Saratok)

3 Julai 2011, Ahad
REPKAJAYA Lwn BPL City
(4.30 pm, PADANG MDS Saratok)

No comments:

Post a Comment