Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 June, 2011

Jabatan Kebajikan Masyarakat Betong anjur Gotong Royong bersihkan Pusat Khidmat Warga Tua








Caption:

1. RAJIN...Para pelatih PLKN sedang sibuk membersihkan kawasan PPWT Betong ketika berlangsungnya kempen itu.

2. UNTUK ALBUM...Para pelatih PLKN bergambar kenangan kakitangan JKM Betong dan PPWT sebaik sahaja selesai aktiviti gotong-royong berkenaan.


BETONG, Khamis (30 Jun) – Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Bahagian Betong telah melancarkan aktiviti gotong-royong membersihkan Pusat Perkhidmatan Warga Tua (PPWT) yang terletak bersebelahan Majlis Daerah Betong kelmarin.

Gotong-royong yang mendapat kerjasama Pusat Latihan Khidmat Negera Bukit Saban dan PPWT itu sendiri membabitkan penyertaan seramai 70 orang peserta dari ketoga-tiga agensi berkenaan.

Sebelum berlangsungnya aktiviti gotong-royong dijalankan, Penyelaras PPWT, Heckholas Jimoy merangkap Penolong Pegawai Kebajikan Masyarakat Betong telah menerangkan tujuan aktiviti gotong-royong diadakan.

Ia diselingi dengan ucapan oleh Pengerusi PPWT, Penghulu Haji Abang Zawawie Rajit tentang penubuhan PPWT sebelum ia diakhiri dengan ucapan daripada Penolong Pengarah Bahagian JKMB Betong iaitu Emilda Piar anak Kunchui Uli.

“Gotong-royong membersihkan kawasan PPWT ini bertujuan untuk mencantikkan lagi pusat berkenaan disamping mewujudkan keadaan persekitaran yang lebih ceria dikalangan Warga Emas di situ.

“Justeru diharap agar aktiviti gotong-royong seperti ini akan dapat mempertingkatkan lagi imej PPWT dikalangan penduduk dalam kawasan Betong di masa akan datang,” kata jurucakap penganjur.

Terdahulu penubuhan PPWT ini bertujuan untuk dijadikan sebagai satu pusat aktiviti harian bagi golongan Warga Emas yang berumur 55 tahun ke atas agar mereka sentiasa sihat dan cergas sepanjang masa.

PPWT ini menyediakan kemudahan yang bersesuaian untuk Warga Emas sebagai suatu khidmat sokongan kepada golongan terbabit agar mereka juga dapat menjalani kehidupan lebih selesa dan berasa tidak tersisih daripada komuniti penduduk.

PPWT dianggotai oleh pesara-pesara / Ketua Kaum atau orang-orang luar yang berumur 55 tahun ke atas.

Tamat.

No comments:

Post a Comment