Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 June, 2011

Gengster cedera di kepala setelah bergaduh kerana aweks

SRI AMAN, Sabtu (25 Jun) – Seorang lelaki mengalami kecederaan di bahagian kepala setelah terlibat dalam satu pertengkaran sesama rakan mereka sendiri menerusi kejadian yang berlaku bersebelahan sebuah restoran tempatan dalam bandar ini malam kelmarin.

Sumber memberitahu, mangsa berusia 40-an dan rakannya itu minum di restoran berkenaan bermula jam 5 petang kelmarin sebelum mereka mula berselisih faham dipercayai mengenai hal wanita menjelang jam 8 malam.

Disebabkan oleh perselisihan faham tersebut, mangsa bersama rakannya mula bertengkar sesama sendiri di luar restoran tersebut dengan seorang daripada mereka mengambil pisau penetak daging untuk menyerang mangsa.

Bagaimanapun pisau penetak daging itu berjaya rampas oleh rakannya yang lain sehingga si mangsa dipercayai memukul kepalanya sendiri dengan botol hingga mengalami kecederaan demi menyelesaikan pertengkaran berkenaan.

“Seorang daripada rakan mangsa ditampar oleh rakannya yang lain dan terus pulang. Mangsa itu pula kembali duduk di dalam restoran berkenaan untuk berunding menyelesaikan masalah terbabit dengan saki-baki rakannya yang lain.

“Namun begitu seorang rakan mangsa tiba-tiba marah dan menghempas dua gelas kaca ke atas kepala sendiri sebelum kesemua mereka beredar pulang daripada restoran terbabit,” kata sumber.

Sementara itu pemilik restoran berkenaan melahirkan rasa kesal berhubung kejadian terbabit dan nyaris bertindak menghubungi pihak polis sekirangnya pertelingkahan tersebut gagal dileraikan.

“Saya tidak kisah gelas saya pecah. Namun jika pertengkaran mereka menganggu pelanggan saya yang lain maka saya tidak teragak-agak akan menelefon pihak polis,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment