Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

23 June, 2011

Fasa Team belasah Kelab Rakan Muda PRS Engkilili : Rampas kedudukan tempat ke-3 Kejohanan Liga Bola Sepak Sri Aman - Naim 2011




Caption: BERJAYA!!! Pasukan FASA Team berjaya merampas kedudukan tempat ketiga dalam Kejohanan Liga Bola Sepak Sri Aman – Naim 2011 daripada pasukan PDRM Sri Aman.

- 22 Jun

Hasrat pasukan Rakan Muda PRS Engkilili untuk merampas kedudukan tempat ketiga dalam Kejohanan Liga Bola Sepak Sri Aman – Naim 2011 akhirnya musnah setelah dibelasah oleh pasukan FASA Team dengan jaringan gol 7 – 2.

Pasukan FASA Team yang menduduki tempat kelima dalam liga terbabit sebelum itu telah membelasah pasukan Rakan Muda PRS Engkilili dalam perlawanan penutup liga yang berlangsung di Padang Lama KPSU Sri Aman baru-baru ini.

Kesemua gol pasukan FASA Team telah dijaringkan oleh Mohd Zulfadzli Tahir (minit ke- 9, 31) Awang Zaidi Awang Razak (minit ke-15, 28) Wan Mohd Zaki Wan Sapri (minit ke-40, 70) dan Ashar Ismail (minit ke-64).

Manakala gol pasukan Rakan Muda PRS Engkilili pula telah dijaringkan oleh Fabian pada minit ke-6 dan 37 dalam perlawanan penutup Kejohanan Liga Bola Sepak Sri Aman – Naim 2011 berkenaan.

Dengan kemenangan ini, pasukan FASA Team berjaya merampas kedudukan tempat ketiga dalam kejohanan liga terbabit daripada PDRM Sri Aman setelah memperoleh 14 mata dengan empat kemenangan, dua kali seri , dua kali kalah berbanding PDRM yang memperoleh 13 mata menerusi empat kali menang, satu seri dan empat kali kalah.

Pasukan FASA Team yang berhasil membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM2,000, piala dan pingat telah meninggalkan pasukan Rakan Muda PRS Engkilili yang berada di kedudukan tempat kelima dalam kejohanan liga tersebut.

Terdahulu pasukan Zaimie Team telah dinobatkan sebagai juara kejohanan liga tersebut walaupun sebelum membelasah pasukan LA.P.D dengan jaringan gol 8 – 1 menerusi perlawanan kelapan mereka pada 13 Jun lalu.

Sang juara iaitu Zaimie Team berjaya membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM5,000, piala dan pingat dengan pasukan AY17 selaku naib juara membawa pulang hadiah wang tunai RM3,000, piala serta pingat menerusi kejohanan itu.

Majlis penyampaian hadiah kepada pasukan juara, naib juara dan pemenang tempat ke-3 bagi Liga Bola Sepak Sri Aman – Naim 2011 yang bermula semenjak 28 Mac lalu itu akan disempurnakan oleh Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden Hollis pada awal bulan Julai ini.

Secara keseluruhannya pasukan Zaimie Team memperolehi 24 mata menerusi kejohanan liga itu sambil diikuti oleh AY17 (17 mata), FASA Team (14 mata), PDRM Sri Aman (13 mata), Rakan Muda PRS Engkilili (10 mata), LA.P.D (8 mata), Sokanjaya (8 mata), Datila FC (3 mata) dan GOF FC (1 mata).

Perlawanan penutup tirai Kejohanan Liga Bola Sepak Sri Aman – Naim 2011 yang menemukan pasukan FASA Team dan Rakan Muda PRS Engkilili turut disaksikan oleh Setiausaha Persatuan Bola Sepak Bahagian Sri Aman iaitu Zaidil Haji Ripin.

Tamat.

No comments:

Post a Comment