Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 June, 2011

Eratkan perpaduan demi pembangunan - NYalau


Caption: PENGHARGAAN...Nyalau (kanan) menerima cenderamata daripada Guru Besar SK Empelam, Ario (kiri) sambil disaksikan oleh Rayong (dua kanan) pada majlis berkenaan.


ENGKILILI, Sabtu (25 Jun) – Rakyat berbilang kaum dalam negeri ini khasnya dari kawasan Lubok Antu dinasihat agar tidak memandang rendah aspek perpaduan dalam kehidupan masing-masing selepas ini.

Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau anak Badak menegaskan perkara ini ketika berucap merasmikan Majlis Kesyukuran Kemenangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Engkilili serta ‘Ngiling Bidai’ di Sekolah Kebangaan (SK) Empelam, Engkilili, baru-baru ini.

Katanya aspek perpaduan telah menyumbang kepada pembentukan negara Malaysia yang harmoni dan aman seperti yang telah disaksikan oleh semua rakyat berbilang pada masa sekarang.

“Mungkin aspek perpaduan dipandang remeh oleh semua pihak. Namun mereka perlu tahu bahawa tanpa hubungan perpaduan semua rakyat tidak akan dapat hidup bersama dengan aman dan damai hingga sekarang.

“Justeru saya berharap agar semua pihak turun padang untuk menjayakan segala program berbentuk perpaduan yang dianjurkan oleh kerajaan dari masa ke semasa,” menurut beliau.

Nyalau juga menambah bahawa perpaduan antara kaum telah membolehkan kerajaan yang diteraju oleh Barisan Nasional (BN) memajukan negara dari segala aspek pembangunan semenjak merdeka dahulu hingga sekarang.

Terdahulu Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong anak Ngipa yang hadir sama pada majlis berkenaan telah mengumumkan peruntukan bernilai RM5,000 untuk SK Empelam.

Tamat.

No comments:

Post a Comment