Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 June, 2011

Bahang Pesta Benak semakin membara



Caption: SEDIA...Pentas untuk sambutan Pesta Benak Sri Aman 2011 sedang dibina oleh pihak penganjur bertempat di Tebingan Sungai Batang Lupar Sri Aman hari ini.


SRI AMAN, Isnin (27 JUn) – Bahang sambutan Pesta Benak Sri Aman 2011 kian terasa dengan adanya kerja membina pentas Pentas Regatta Benak Batang Lupar dan kanopi di sepanjang Dermaga Perdagangan Sungai Batang Lupar Sri Aman.

Tinjaun rambang Utusan Sarawak mendapati kerja penyediaan tapak pentas dan kanopi telah bermula menjelang tengahari kelmarin demi menjayakan sambutan Pesta Benak 2011 yang bakal berlangsung dari 1 hingga 4 Julai ini.

“Kami juga sedang memasang kain rentang (banner) di persimpangan kawasan Temudok, Sri Aman untuk menarik perhatian para pengguna kenderaan yang melalui kawasan jalan ini,” kata Timbalan Residen (Pembangunan) Sri Aman, Desmond Douglas Jerukan.

Pihak penganjur katanya juga sedang membuat persediaan untuk menyambut kedatangan kaum wanita ke Rumah Rehat Sri Aman yang mahu menyertai Pertandingan Miss Tourism Benak 2011 bermula esok (28 Jun).

Proses saringan yang bermula esok kata beliau melibatkan proses pemberian borang pendaftaran dan pengambilan gambar sebelum mereka layak menyertai pertandingan terbabit.

“Secara keseluruhannya proses persediaan sambutan Pesta Benak Sri Aman 2011 sedang giat dilaksanakan sekarang. Justeru kita berharap agar penyediaan ini berjalan sebelum 1 Julai kelak,” katanya.

Beliau turut menambah bahawa Yang Dipertua Negeri, Tun Abang Haji Muhammad Salahuddin bakal merasmikan sambutan Pesta Benak Sri Aman 2011 bermula jam 10.15 pagi pada 2 Julai ini nanti yang turut dihadiri oleh Timbalan Ketua Menteri, Datuk Patinggi Tan Sri Aflred Jabu anak Numpang.

Terdahulu beberapa acara penting telah disedia bagi memeriahkan sambutan Pesta Benak Sri Aman 2011 antaranya ialah Miss Tourism Benak 2011, Benak Idol, Regatta, Lumba Enjin Pam, Pertandingan Tarian Hip Hop 1Malaysia, Bazaar Ria, Sayembara Deklamasi Puisi Benak, Persembahan Johan Tarian Hip Hop 1Malaysia dan banyak lagi.

Tamat.

No comments:

Post a Comment