Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 May, 2011

SM Teknik Betong anjur Perkhemahan Beruniform



Caption: BEGINI...Mashore sedang menunjukkan teknik pertolongan cemas kepada para peserta ketika berlangsungnya program tersebut.


BETONG, Rabu (25 Mei) – Sekolah Menengah Vokasional Betong telah menganjurkan Perkhemahan Perdana Unit Beruniform Peringkat Sekolah 2011 bertempat di sekolah berkenaan baru-baru ini.

Jurucakap penganjur memberitahu Perkhemahan Perdana Unit Beruniform Peringkat Sekolah 2011 ini telah disertai seramai 250 orang pelajar daripada persatuan beruniform tingkatan empat sekolah berkenaan.

“Ia bertujuan untuk menguji peserta di dalam keadaan kurang selesa disamping mengajar mereka kemahiran dari segi masakan secara ala rimba menerusi Perkhemahan Perdana Unit Beruniform Peringkat Sekolah 2011 ini.

“Malahan aktiviti ini juga secara tidak langsung mampu mendidik para peserta untuk bersedia menghadapi segala cabaran hidup ketika melibatkan diri dalam aktiviti perkhemahan tersebut,” katanya.

Untuk menjayakan aktiviti, pihaknya telah mengadakan aktiviti meredah hutan, kawad kaki, masakan secara alam rimba dan juga pertolongan cemas yang dikendalikan oleh Persatuan Bulan Sabit Malaysia Sri Aman.

Aktiviti pertolongan cemas itu dijayakan oleh Jurulatih Pertolongan Cemas, Mas Mashore Haji Maslem, Johnek Ajong, Mas Zulfadzli dan Charles Tay ( Setiausaha PBSM Sri Aman).

Terdahulu Perkhemahan Perdana Unit Beruniform Peringkat Sekolah 2011 ini telah dirasmikan oleh Pengetua Sekolah Menengah Teknik Betong iaitu Ng Fook Yin.

Tamat.

No comments:

Post a Comment