Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

27 May, 2011

Sempena Kejohanan Bola Sepak YB Wahab Aziz : Repkajaya besalah AAZ FC 5 - 1

PASUKAN PILIHAN...Pasukan Repkajaya bergambar kenangan sebelum bermulanya perlawanan dengan pasukan AAZ FC pada kejohanan tersebut.

MANGSA BELASAHAN...Pasukan AAZ FC


- 26 Mei

Adiey Safarman

Tuah tampak tidak menyebelahi pasukan AAZ FC setelah dibelasah oleh pasukan pilihan bagi Kejohanan Bola Sepak Piala YB Abdul Wahab Aziz iaitu pasukan Repkajaya dengan jaringan gol 5 – 1 baru-baru ini.

Perlawanan peringkat Kumpulan B yang berlangsung di Padang Komplek Sukan Saratok itu menyaksikan gol pasukan pilihan dalam kejohanan ini iaitu Repkajaya dijaringkan oleh Sapawi Ahmad (minit ke-20, 23), Mac Anja (minit ke-32, 80) dan Jail Jian (minit ke -85).

Manakala itu pula gol saguhati bagi pasukan AAZ FC pula telah dijaringkan oleh penyerang pasukan tersebut iaitu Desmond Amban pada minit ke-37 perlawanan, demikian menurut siaran akhbar oleh Adiey Safarman yang dikirim ke Utusan Sarawak kelmarin.

Terdahulu Pengurus Pasukan Repkajaya, Ah Chin ketika diminta mengulas mengenai perlawanan itu berkata anak buahnya telah berjaya beraksi cemerlang dalam perlawanan babak kedua setelah banyak melakukan kesilapan pada babak perlawanan separuh masa pertama.

Katanya kombinasi rangkaian penyerang masih belum menampakkan sentuhan jaringan ekoran ketiadaan pemain import mereka yang dilanda kecederaan ditambah lagi dengan rentak permainan pihak lawan yang bermain dengan begitu cemerlang dan konsisten.

“Bagaimanapun pasukan Repkajaya mempunyai pemain berpengalaman dan menggunakan beberapa pemain import dari Betong, Kuching serta Miri dan ia menjadikan kami sebagai pasukan pilihan bagi kejohanan kali ini,” katanya.

“Untuk perlawanan seterusnya, kami akan membuat persediaan yang lebih rapi dan akan membetulkan segala kelemahan yang dihadapi oleh para pemain terutama sekali di bahagian barisan hadapan,” katanya.

Terdahulu sejumlah 17 buah pasukan telah mengesahkan penyertaan masing-masing dalam Pertandingan Bolasepak Piala YB Haji Abdul Wahab Bin Aziz ADUN N.33 Kalaka yang telah bemula pada 21 Mei lepas.

17 pasukan terbabit adalah Merah Junior FC, MPOB ELITE, Sessang FC, Felcra Saratok, Artuz, AZZ Fc, Repkajaya, BPL FC, Emplam FC, FC Jingga, AC United, Floaming FC, Awin FC, Giatmara, RISDA United, Warrior 33 dan TTM FC.

Pasukan Merah Junior, MPOB Elite, Sessang FC, Felcra Saratok dan Artuz FC bersaing dalam kumpulan A manakala AZZ FC, Repkajaya, BPL FC dan Emplam FC bersaing dalam kumpulan B.

Sementara itu pasukan FC Jingga, AC United, Floaming FC dan Awik FC berentap dalam saingan dalam kumpulan C manakala pasukan Giatmara, RISDA United, Warrior 33 dan TTM FC bersaing dalam kumpulan D.

Sang juara bagi pertandingan ini akan membawa hadiah berupa wang tunai bernilai RM3,000, piala kejuaraan dan trofi manakala pasukan naib juara pula akan membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM1,800, piala iringan dan pingat.

Dua buah pasukan yang berjaya melangkah masuk ke perlawanan separuh dalam Kejohanan Bolasepak Piala YB Haji Abdul Wahab Bin Aziz ini masing-masing akan membawa pulang pingat dan hadiah wang tunai bernilai RM500.

Tamat.

No comments:

Post a Comment