Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

27 May, 2011

RM37 juta dilulus untuk buat jalan raya di Ulu Skrang



Caption: SELAMAT DATANG…..Dr Rayong (kanan) dan Nyalau (tengah) sedang diiringi oleh penduduk dan tetamu jemputan khas yang lain ketika tiba pada majlis berkenaan.


ENGKILILI, Jumaat (27 Mei) – Berita baik untuk penduduk Engkilili. Kerajaan Pusat sudah pun meluluskan peruntukan sebanyak RM34 juta bagi tujuan pembinaan jalan raya ke Ulu Skrang.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong anak Ngipa berkata projek jalan raya yang bakal dibina tidak lama lagi itu membuktikan bahawa Barisan Nasional (BN) komited memajukan hidup penduduk di kawasan luar bandar.

“Saya sudah dimaklumkan oleh Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Dato Sri Douglas Uggah Embas bahawa peruntukkan bagi membina jalan raya ke Ulu Skrang telah pun diluluskan.

“Ia sekaligus membuktikan bahawa Kerajaan BN mengotakan janjinya untuk membangunkan hidup penduduk selama ini,” katanya ketika berucap pada Majlis Pra Gawai anjuran Persatuan Ibubapa dan Guru Sekolah Kebangsaan Sedarat di Dewan sekolah itu baru-baru ini.

Selain itu Kerajaan BN kata Rayong juga akan berusaha keras untuk mengenalpasti sesuatu projek yang boleh dilaksanakan bagi mempertingkat taraf kehidupan penduduk di kampung mahupun rumah panjang.

Justeru beliau berharap agar penduduk luar bandar terus bersabar menanti projek pembangunan yang seterusnya daripada kerajaan selepas ini.

Majlis Pra Gawai anjuran Persatuan Ibubapa dan Guru Sekolah Kebangsaan Sedarat itu telah dirasmikan oleh Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau anak Badak.

Tamat…

No comments:

Post a Comment