Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 May, 2011

Pelajari Konsep 1Malaysia - Razi



Caption: UNTUK ALBUM...Razi (tengah) bergambar kenangan bersama tetamu jemputan khas dan pemenang pertandingan bintang kecil serta bermukun yang diadakan bersempena dengan program itu.

BETONG, Ahad (29 Mei) – Setiap kaum digalak untuk mengenali dan mempelajari budaya dan adat resam antara satu sama lain bagi menjayakan perlaksanaan konsep 1Malaysia selepas ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Saribas, Ricky @ Mohd Razi Sitam berkata berucap merasmikan Program Info Komuniti 1Malaysia anjuran Jabatan Penerangan Betong di Dewan Serbaguna Kampung Tui, Pusa.

Katanya dengan demikian perlaksanaan konsep 1Malaysia akan membawa lebih banyak makna terhadap semua penduduk berbilang kaum dalam negeri ini pada masa akan datang.

“Sebenarnya mempelajari budaya dan adat resam kaum antara satu sama lain akan memperkukuhkan lagi hubungan perpaduan yang sudah terjalin antara penduduk berbilang kaum dalam negeri ini.

“Kelebihannya di sini ialah perpaduan membolehkan kerajaan melaksana pelbagai projek pembangunan dengan lebih terurus dan lancar dalam negeri ini dari masa ke semasa,” katanya.

Justeru Razi berharap agar penduduk sedar bahawa hanya menerusi kepimpinan kerajaan Barisan Nasional (BN) yang telus maka barulah perpaduan dapat diwujudkan dalam negara ini khasnya di Sarawak.

Terdahulu beliau telah menyempurnakan Program Gotong-Royong yang diadakan bersempena dengan Program Info Komuniti 1Malaysia anjuran Jabatan Penerangan Betong.

Razi juga turut mengumumkan kelulusan peruntukan Projek Kecil Luar Bandar daripada Kerajaan Negeri bernilai RM30,000 bagi menaiktarafkan Dewan Serbaguna Kampung Tui selepas ini.

Hadir sama ialah wakil Pegawai Penerangan Daerah Betong, Seni bin Edin, Penghulu Kampung Tui, Ahmad Ludin, Pengerusi Komuniti 1 Malaysia Kampung Tui, Encik Omar dan Guru Besar SK Manggut, Sofian Omar.

Tamat.

No comments:

Post a Comment