Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 May, 2011

Mayat mangsa serangan buaya di Skrang ditemui







1. SAYU...Ahli keluarga mangsa meratap mayat mendiang Jeffryson setelah ditemui dalam kawasan Tabut akibat serangan buaya kelmarin.

2. LOKASI KEJADIAN...Mangsa dipercayai disambar buaya ketika sedang mandi bersama seorang rakannya di jeti tersebut.

ENGKILILI, Ahad (29 Mei) – Mayat mangsa yang dipercayai mati akibat serangan buaya di Sungai Skrang, Engkilili sekitar jam 5.30 petang kelmarin berjaya ditemui semula di kawasan Tabut, Skrang pada jam 8 pagi hari ini.

Ketua Polis Balai Skrang, Sarjan Rashid Bunya ketika dihubungi berkata mayat mangsa iaitu Jeffryson anak Sali, 26, dari Rumah Jangin, Kejemut, Skrang di temui terapung kira-kira tiga kilometer dari lokasi kejadian oleh pasukan pencari.

“Mayat mangsa didapati mengalami patah di kedua-dua kaki, berlubang di bahagian paha kanan, kesan calar akibat gigitan dipercayai buaya di bahagian perut dan kesan cakaran kuku reptilia ganas tersebut di tubuh mangsa.

“Mayat Jeffryson telah pun dihantar ke Hospital Bahagian Sri Aman untuk tujuan bedah siasat setelah mayat mangsa ditemui pada waktu pagi hari ini,” katanya.

Terdahulu mangsa dipercayai mandi di kawasan jeti sungai terbabit bersama seorang lagi rakan pada waktu petang kelmarin sebelum beliau ditinggalkan sendiri oleh rakannya yang terlebih dahulu pulang ke rumah panjang.

Rakan mangsa yang menyedari mendiang Jefferyson masih belum pulang ke rumah panjang setelah itu kemudiannya pergi semula ke jeti untuk mencari mangsa namun gagal.

Penduduk kemudiannya bertindak mencari mangsa di sekitar kawasan sungai berkenaan sebelum mayat mangsa ditemui terapung di kawasan Tabut dipercayai terbunuh akibat serangan buaya.

Tamat.

1 comment: