Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 May, 2011

Giatmara vs Risda : seri 2 - 2. Kejohanan Bola Sepak YB Wahab Aziz



Caption: AKUR...Pasukan tuan rumah iaitu GIATMARA Saratok akur dengan keputusan seri 2- 2 setelah menentang pasukan Risda United pada perlawanan peringkat kumpulan Kejohanan Bola Sepak Piala YB Wahab Aziz.


SARATOK, Ahad (29 Mei) - Pasukan GIATMARA Saratok terpaksa akur dengan keputusan seri 2-2 ketika menentang pasukan pendatang baru iaitu RISDA United pada perlawanan peringkat kumpulan Pertandingan Piala YB Abdul Wahab Aziz 2011 di Padang Majlis Daerah Saratok, kelmarin.

Siaran akhbar oleh Adiey Safarman berkata pengurus pasukan GIATMARA, Abadi Hussein melahirkan rasa berpuas hati terhadap aksi cemerlang yang dipamerkan oleh pemainnya walaupun seri dengan pasukan RISDA United terbabit.

“Kesemua pemain beraksi cemerlang walaupun mereka belum lagi menyesuaikan diri untuk bermain secara berpasukan memandangkan rangka persiapan dan latihan belum lagi terancang sepenuhnya sebelum pertandingan ini,”katanya.

Abadi juga puas hati dengan aksi penyerang, Petrus Jotan dan Mohd Fauzi yang memberikan komitmen tinggi sepanjang perlawanan walaupun belum lagi menampakkan keserasian.

GIATMARA, selaku pasukan tuan rumah dan pasukan penganjur yang mengelolakan pertandingan ini semestinya mempunyai harapan yang tinggi untuk mara lebih jauh.

Terdahulu pasukan GIATMATRA yang ketinggalan 1-0 nyata berjaya menyamakan kedudukan dengan pasukan Risda apabila pemainnya Petrus Johan berjaya menjaringkan gol pada minit ke-41 pada perlawanan separuh masa pertama.

Kedua-dua pasukan kemudiannya bermain seimbang pada perlawanan separuh masa kedua sebelum Petrus menyumbat gol pada minit ke-61 sekali gus meletakkan pasukan GIATMARA di hadapan dengan jaringan gol 2- 1.

Bagaimanapun pasukan Risda berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke-88 setelah penyerang gantian RISDA United, Mohd Hafizul berjaya menjaringkan gol yang sekaligus menjadikan kedua-dua pasukan terikat dengan gol 2-2.

Tamat.

.

No comments:

Post a Comment