Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

27 May, 2011

Chee Chuan Khor Betong sampai sumbangan Gawai 2011



Caption: UNTUK ALBUM...Valentine (tengah) bergambar kenangan bersama tetamu khas, ahli Chee Chuan Khor Betong dan penerima sumbangan ketika berlangsungnya program itu.

Saleman Senin

BETONG, Khamis (26 Mei) – Seramai 40 orang penduduk kurang berkemampuan menerima sumbangan daripada Pertubuhan Meninggikan Akhlak (Chee Chong Khor) Betong bersempena dengan sambutan Hari Gawai Dayak 2011 kelmarin.

Penduduk yang terdiri daripada penerima bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Bahagian Betong itu telah menerima sumbangan berkenaan menerusi majlis yang berlangsung di pusat pertubuhan terbabit.

Jurucakap penganjur ketika ditemui memberitahu para penerima yang terdiri daripada kumpulan sasaran kaum Iban itu menerima sumbangan berupa barangan keperluan harian dan wang tunai.


”Chee Chuan Khor Betong sentiasa membantu golongan miskin tanpa mengira kaum dan agama demi menaikkan nilai akhlak dalam pengertian bantu-membantu sesama manusia dari masa ke semasa.


Di samping itu usaha ini secara tidak langsung juga dapat mengeratkan lagi hubungan silaturahim dikalangan mereka,” katanya sambil menambah bahawa beberapa program bantuan kemanusiaan telah pun dirancang oleh pihaknya sebelum ini.

Selain itu program ini juga akan dijadikan sebagai acara tetap oleh pertubuhan itu antaranya ialah program bantuan untuk golongan miskin sempena Hari Raya, Hari Gawai Dayak, Tahun Baru Cina dan sumbangan kepada ibu tunggal sempena hari Krismas.

Justeru beliau berharap agar para penerima sumbangan terbabit dapat memanfaatkan sepenuhnya bantuan yang mereka terima menerusi majlis terbabit.

Majlis penyampaian sumbangan yang dirasmikan oleh Timbalan Residen Sosial Bahagian Betong, Dr Anthony Valentine Laseh turut dihadiri oleh pengerusi pertubuhan tersebut iaitu Yeo Teck Hing dan Penolong Pengarah Kebajikan Bahagian Betong, Emilda Piar Kunchui Uli.

Tamat.

No comments:

Post a Comment