Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

27 May, 2011

Budak selamat setelah diserang buaya di Sungai Peruan


SRI AMAN, Jumaat (28 Mei) – Tuah menyebelahi seorang remaja lelaki apabila beliau berjaya menyelamatkan diri daripada disambar buaya menerusi kejadian yang berlaku di sungai dalam kawasan Peruan pada waktu petang hari ini.

Sebelum berlakunya kejadian kata sumber, remaja berusia 14 tahun terbabit dipercayai turun ke sungai untuk memancing apabila seekor buaya tiba-tiba muncul menyerang mangsa tersebut.

“Mangsa yang terkejut dengan kemunculan buaya tersebut dari dalam kawasan sungai terbabit bagaimanapun berjaya menyelamatkan diri daripada disambar reptilia ganas berkenaan.

“Setelah berjaya menyelamatkan diri, mangsa yang mengalami kecederaan ringan di bahagian paha dipercayai bergegas pulang ke rumah sebelum dia dihantar ke Hospital Bahagian Sri Aman untuk menerima rawatan lanjut,” kata sumber.

Mangsa kemudiannya dirawat sebagai pesakit luar dan dibenarkan keluar dari Hospital Bahagian Sri Aman selepas itu.

Ibubapa mangsa kemudiannya bertindak membuat laporan di Ibupejabat Polis Daerah Sri Aman berhubung kes serangan buaya berkenaan.

Ketua Polis Daerah Sri Aman, DSP Mat Jusoh bin Muhammad ketika dihubungi hari ini telah mengesahkan kes serangan buaya berkenaan.

Tamat.

No comments:

Post a Comment