Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

27 May, 2011

AY17 versus Lariwoo 29 Mei ini. Jom layan



Caption: SEDIA!!! Pasukan AY17 akan turun menentang pasukan Lariwoo pada hari Ahad ini (29 Mei) bertempat di Padang Baru, Kompleks Sukan Sri Aman.

- 27 Mei

KAKI bola dari kawasan Sri Aman dijemput untuk hadir ke Kompleks Sukan (KPSU baru) Sri Aman pada 29 Mei ini bagi menyaksikan perlawanan persabahatan antara Pasukan AY17 dan Pasukan Lariwoo dari Kuching.

Pasukan AY17 akan menghadapi cabaran getir daripada pasukan Lariwoo yang dibarisi oleh bekas pemain skuad Sarawak era Ngap Sayop dan bekas pelatih Malaysia skuad Barcelona pada perlawanan yang akan bermula pada jam 4 petang itu.

Jurulatih AY17, Abang Yahya Abang Sulaiman ketika ditemui berkata perlawanan persahabatan ini bertujuan untuk melatih para pemain yang sedang berentap dalam saingan Liga Bola Sepak Sri Aman 2011.

“Pasukan Lariwoo akan membariskan enam orang pemain berpengalaman antaranya ialah Daud Hamid (Ngap Sayot), Aedi Julaihi (Ngap Sayot / Semi Pro), Zaidel Sakup (Ngap Sayot / Semi Pro), Razak Ismail (Ngap Sayot), Louis Jakai (Semi Pro/ Barcelona), Hasnan Bakar (Sarawak / Malaysia era 80-an) dan beberapa pemain Liga Kuching.

“Pasukan AY17 akan membariskan beberapa orang pemain berpengalaman bagi memberi tentangan sengit terhadap cabaran pasukan lawan pada perlawanan itu nanti,” menurut beliau.

Antara pemain pasukan AY17 yang bakal dipertaruhkan pada perlawanan itu nanti ialah beliau sendiri, Awang Sebini Awang Sani, Iswandi Mohd, James @ Jeffry Hamdan, Mohd Furhan Mokthar, Abang Zulkarnain, Abang Zamzam, Iskandar, Ibrahim Deli, Awang Zai dan Mohd Dailep.

Justeru beliau berharap perlawanan menentang pasukan Lariwoo itu nanti akan dapat mempertingkatkan kemahiran para pemain pasukan AY17 dalam mengharungi saingan Liga Bola Sepak Sri Aman yang dijangka berakhir pada pertengahan bulan Jun ini nanti.

Terdahulu pasukan AY17 kini sedang menduduki tangga kedua dalam carta Liga Bola Sepak Sri Aman 2011 setelah mencatatkan keputusan empat kali menang dan dua kali seri semenjak bermulanya saingan kejohanan terbabit pada bulan Mac lepas.

Tamat.

No comments:

Post a Comment