Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

27 May, 2011

Anggota polis dinasihat bertata tertib ketika guna kenderaan pasukan







Caption: UNTUK ALBUM...Ang (duduk tengah) sambil diapit oleh pegawai kanan IPD Sri Aman dan para peserta bergambar kenangan sebaik sahaja selesai majlis itu.


SRI AMAN, Khamis (26 Mei) – Anggota polis dinasihat agar mengamalkan sikap tata tertib dan berdisplin ketika menggunakan kenderaan pasukan selepas ini kata Ketua Bahagian Pengurusan Ibupejabat Polis Daerah Sri Aman, ASP Ang Tuan Peck.

Nasihat ini ditujukan oleh beliau kepada peserta Kursus Pemanduan Kereta Pasukan Siri 9 / 2011 yang berlangsung di Pejabat Narkotik, Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Sri Aman bermula dari 23 Mei lepas hingga hari ini.

Katanya sikap tata tertib dan berdisplin ketika menggunakan kenderaan pasukan akan dapat meningkatkan lagi imej pihak polis dikalangan orang awam ketika mereka melaksanakan tugas untuk sepanjang masa.

“Terkandung dalam sikap tata tertib ketika mengguna dan berada kenderaan pasukan ini ialah jangan merokok, memakai uniform yang lengkap dan tidak menggunakan telefon bimbit,” katanya selaku mewakili Ketua Polis Daerah Sri Aman ketika berucap merasmikan majlis penutupan kursus berkenaan hari ini.

Selain itu Ang juga menasihatkan para anggota untuk melaporkan dengan segera kepada pihak cawangan pengangkutan sekiranya kenderaan pasukan yang mereka guna terlibat dalam kemalangan kecil selepas ini.

Malah beliau juga menasihatkan para anggota untuk sentiasa mencatat log penggunaan kenderaan pasukan masing-masing demi memudahkan pihak pengurusan memantau perkara yang berkaitan dengan penggunaan kenderaan itu.

“Justeru saya berharap agar setiap peserta yang melibatkan diri dalam kursus ini untuk menfaatkan segala ilmu yang mereka peroleh mulai sekarang demi kebaikan pihak jabatan sepanjang masa,” katanya.

Terdahulu seramai 12 orang anggota polis dari IPD Sri Aman, Lubok Antu dan Betong mengambil bahagian dalam kursus yang dikendalikan oleh Sarjan Johnson Nanyot, Kopral Hemdan Amir, Kopral Davuid Sadar dan Lans Kopral Takok Saon dari Ibupejabat Kontinjen Polis Sarawak.

Mereka adalah Sub Inspektor Hassan Mawi, Sarjan Ahmad Ali, Sarjan Joshua Julius Intai, Kopral Henry Bada Embong, Kopral Wan Jahar Wan Omar, Kopral Ijun Lunsa, Kopral Azizan Wahab, Lans Kopral Lenter Halum Panjang, Lans Kopral Roslan Saharom, Lans Kopral Rajis bin Abdul Mohd dan Konstabel Khairul An Nasa.

Tamat.

1 comment:

  1. mmg ptt le bertatatertib...jgn ikut suka je...polis tak polis...bila memandu..kita tetap di sebut sbg pemandu...jln raya tu bkn mak bapak kita punya...

    ReplyDelete