Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 May, 2011

33 orang Warga Pendidik jayakan Seminar PGK di Kuching


Caption: UNTUK ALBUM...Zaleha (duduk tengah) bergambar kenangan bersama tetamu jemputan khas dan peserta seminar untuk seminar di Kuching baru-baru ini.


SRI AMAN, Sabtu (28 Mei) – Seramai 33 orang warga pendidikan melibatkan diri dalam Seminar Pusat Kegiatan Guru (PKG) / Pusat Teknologi Pendidikan Bahagian (PTPB) yang berlangsung selama empat hari di Hotel Grand Continental, Kuching baru-baru ini.

Siaran berita yang diterima Utusan Sarawak pada hari ini menyebut seminar terbabit telah pun dirasmikan oleh Pengarah Bahagian Teknologi Pendidikan, Kuala Lumpur iaitu Dato Dr Siti Zaleha Abdullah.

“Para peserta yang menyertai ini seminar ini terdiri daripada para pegawai dari Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Sarawak, Bahagian Teknologi Pendidikan peringkat bahagian dan Bahagian Teknologi Pendidikan dari Pusat Kegiatan Guru Sarawak.

“Seminar Pusat Kegiatan Guru / Pusat Teknologi Pendidikan Bahagian ini diadakan bersempena dengan sambutan perayaan Hari Guru Peringkat Kebangsaan 2011,” menurut kenyataan terbabit.

Menerusi Seminar Pusat Kegiatan Guru / Pusat Teknologi Pendidikan Bahagian terbabit para peserta katanya telah menghadiri taklimat, bengkel dan perbentangan isu-isu yang berkaitan.

Mereka kemudiannya melakukan lawatan ke Unit Radio Pendidikan BTPN Sarawak di Radio Televisyen Malaysia (RTM) Kuching sebelum dibawa ke aktiviti pameran Hari Guru Peringkat Kebangsaan 2011.

“Justeru diharap agar Seminar Pusat Kegiatan Guru / Pusat Teknologi Pendidikan Bahagian dapat memberi pengalaman dan ilmu terbaru terhadap semua guru yang menyertai seminar berkenaan,” katanya.

Ceramah dalam Seminar Pusat Kegiatan Guru / Pusat Teknologi Pendidikan Bahagian ini telah dijayakan menerusi Timbalan Pengarah Pegawai Teknologi Pendidikan, Hawa Haji Said, Rosnani Mohammed Ali, Zalina Kamis, Maimunah Tahir dari Bahagian Teknologi Kuala Lumpur dan Penolong Pengarah Sekotor Pembestarian Sekolah Bahagian Teknologi Pendidikan Kuala Lumpur, Dorothy Dewit.

Tamat.

No comments:

Post a Comment