Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 April, 2011

YB Saribas ajak semua ketua kaum dan rakyat bekerjasama dengan beliau mulai sekarang


Caption: RASMI...Razi (tengah) sedang menyempurnakan upacara memotong kek kesyukuran bersama tetamu khas ketika berlangsungnya majlis itu di Rumah Snap.
Saleman Senin 
Senarai anugerah -->  (A.M.N, PBK, MaNC (vietnam), PGK (burma), B.A Horns (Universiti Timor Leste)
DEBAK, Jumaat (30 April) – Semua ketua kaum dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Saribas di ajak untuk bersama-sama kerajaan Barisan Nasional (BN) memajukan penempatan masing-masing mulai sekarang.
Wakil rakyat, Ricky Mohd Razi Sitam berkata kerjasama dengan ketua kaum berhubung perkara ini adalah amat penting agar kerajaan dapat melaksana pembangunan kawasan Saribas dari masa ke semasa.
“Saya melahirkan rasa amat berterima kasih terhadap penduduk dan ketua kaum di kawasan Saribas kerana memberi sepenuh kepercayaan kepada kerajaan BN untuk terus memerintah pada pilihan raya umum lepas.
“Justeru saya berharap agar penduduk dan ketua kaum di sini tidak mensia-siakan peluang untuk bekerjasama dengan saya bagi memajukan kawasan DUN Saribas ke tahap lebih tinggi pada masa akan datang,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Kesyukuran bersempena dengan kemenangan BN di DUN Saribas yang berlangsung di Rumah Snap anak Ujak, Sabar Asal, Debak, Betong baru-baru ini.
Selain itu Razi juga berharap agar penduduk dalam kawasan DUN Saribas untuk sentiasa tampil mengutarakan masalah pembangunan terhadap beliau agar isu terbabit dapat diselesaikan selepas ini.
Sementara itu Ketua Ranting Parti Pesaka Bumiputera Bersatu cawangan Rimbas Hilir, Anthony Jiram anak Ot yakin bahawa Razi adalah seorang pemimpin muda berjiwa rakyat memandangkan beliau adalah anak jati di kawasan ini.
Terdahulu sejumlah 250 penduduk dari sekitar kawasan dan rumah panjang tersebut menyatakan kesetiaan dan sokongan penuh kepada kepimpinan beliau serta Kerajaan Barisan Nasional (BN).
Hadir sama ialah Penolong Pegawai Menguasa Pejabat Daerah Kecil Debak, Dr. James anak Luing,  Penghulu Kadam anak Ot dan Penghulu Abang Kifrawi.
Tamat.

No comments:

Post a Comment