Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

16 April, 2011

Sekitar Hari Pembuangan Undi N.27 Simanggang

Petugas 1 : "Mari mari ..karipap ada, nasi lemak ada, donut ada. ayam KFC pun ada..baik punya,"
Petugas 2 : "Tolong jangan buat lawak semasa election,"

Pengundi gemok : "apa!???? saya tak layak mengundi???"
Petugas SPR : "Menurut rekod, abang mengundi di Thailand sana,"
Pengundi tua : "Dalam kubur bulih undi?"

Optimus Prime (Transformes) menyamarkan diri menjadi keretasebaik sahaja mahu digamba oleh reporter semasa sebaik mahu berkempen untuk menyokong BN.

Makcik 1 : "Saya mahu pangkah DAP."
Makcik 2 : "Saya pula PKR,"
Makcik 3 : "Saya PAS,"
Makcik 4 : :Wei ini lawan SPP VS DAP saja apa pasai ada PAS sama PKR?"
Makcik 5 : "Sukahati kami ma. saya sokong itu Parti Komunis Malaya, Chin Peng,"

Calon BN, Harden : "Lepas ni kita pergi Amerika,"
Datin Simba : "Eh kan malam nanti umum pemenang?"

Pakcik : "Berapa bayar untuk mengundi?"
Petugas SPR 1 : "Abang jangan menghina kami aa..,"
Petugas SPR 2 : "Ya lah...pakcik mahu makan karipap?"
Petugas SPR (baju merah) : "cepat! beratur cepat! apa jalan macam kura kura tu"

No comments:

Post a Comment