Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 March, 2011

Roselyn Abunawas teraju SIDS Sri Aman bagi tahun 2010 - 2011


Caption: UNTUK ALBUM...Roselyn (duduk tengah) ketika bersama AJK SIDS cawangan Sri Aman bagi penggal tahun 2011 – 2012.


SRI AMAN, Isnin (28 Mac) – Roselyn Abunawas telah dipilih sebagai Pengerusi Sarakup Indu Dayak Sarawak (SIDS) cawangan Sri Aman bagi penggal tahun 2011- 2012 menerusi Mesyuarat Agung Tahunan persatuan terbabit baru-baru ini.

Pemilihan Roselyn sebagai pengerusi persatuan berkenaan akan dibantu oleh Lansing Bansi yang juga dipilih sebagai timbalannya pada Mesyuarat Agung SIDS cawangan Sri Aman.


Sima Jawa telah dipilih sebagai Setiausaha SIDS cawangan Sri Aman bagi penggal 2011 – 2012 manakala Florence Briku dan Margaret Ann Bajai pula dipilih sebagai Penolong Setiausaha dan Bendahari persatuan berkenaan.

Jawatan Penolong Bendahari pula diisi ioleh Catherine Musa sementara Mary Chendang, Cathrina Kimlin, Lita Tukang, Pauline Ibai dan Brambun Joseph dipilih sebagai Ahli Jawatankuasa persatuan berkenaan.

Dora Landong pula dilantik sebagai Penasihat untuk SIDS cawangan Sri Aman.

Terdahulu, Roselyn ketika ditemui menjelaskan bahawa beliau akan melaksanakan tanggungjawab sebagai Pengerusi dengan lebih bersungguh-sungguh bagi penggal tahun 2011 – 2012 ini.

“Saya akan bekerjasama dengan barisan ajk SIDS Sri Aman untuk menjayakan pelbagai program bagi membantu menaiktaraf hidup penduduk dalam kawasan Sri Aman dari masa ke semasa,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment