Please jump to our new blog --> www.newsriamannews.blogspot.com

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

18 February, 2011

Part 3 - sekitar perayaan Cap Goh Mei Sri Aman 2011

Budak : "Hi semua abang abang encik encik di sana,"
Aweks 1 : "sebut laki aja...kami perempuan tak sebut la?"
Aweks 2 : "Jangan jangan dia tu mat Mbong,"
Pondang : "I lap u bang,"

King Arthur : "semua tentera maju bergerak ke medan perang!"
Kuli 1 : "Kita mahu juntoi saja bukan perang,"
Kuli 2 : "Ya, tada otak ini olang kita usung pun sendiri pikir jadi emperor,"
Kuli 3 :"Lepas ni kita buang dia dalam sungai Batang Lupar,"

Aweks 1 : "Bau kentut di kesan!"
Aweks 2 : "Bau durian! Bau telur!"
Pakcik : "Aik ada aweks ke belakang aku? aku la yang kentut..hihi,"

YB Datuk Harden : "Erm....banyak penduduk malam ini,"
YB Masir : "Sri Aman mansang maju, Datuk,"
Ah Hang : "1 Malaysia ma..,"
Kanselor Sawing : "Datuk lepas ni kita meijeng k,"

Drebar lori : "dalam 10 minit, perarakan akan bermula. Semua staff sila pakai tali pinggang keselamatan,"
Kuli 1 : "Ewah macam nak naik belon aja ni,"
Kuli 2 : "betul tu. Dah la lori buruk,"

No comments:

Post a Comment